Prylar för nybörjare..

• Trådstartare Trådstartare AntonTornblom
  • Start datum Start datum
A

AntonTornblom

Guest
Prylar för nybörjare..
Tjena!

Jag åker skider nu, men ska kanske börja med bräda. Skulle vilja ha lite tips på lite nybörjar prylar, boots och bräda inkl bindningar.

Prylar för nybörjare..
crazy creek , zolo , dom tycker jag är bra ny börjar brädan jag har föresten en zolo bräda som ska säljas :D

Prylar för nybörjare..
Själv köpte jag en beg bräda med bindningar för 500:- på tradera!
Så åkte jag på den i 2 månader och kollade och provade andra brädor och bindingar.
Sedan hade jag kanon tur och hittade bräda och bindingar precis som jag ville ha på blocket billigt.

Skor där emot hyrde jag till och börja med tills jag en dag hyrde ett par som satt jätte bra, då köpte jag dom, och eftersom dom varit uthyrda så fick jag dom billigt.

Så min K2 bräda och Flow bindningar och Head boots med snabbsnörning har kostat mig 1600:- SKR ! Visserligen beg men i god ordning och funkar kanon !
Är ok om man är fattig som jag, annars finns det ju hur dyra prylar som helst!

MVH
Urban

Prylar för nybörjare..
som Urban-Snow skriver att hyra skor och köpa bräda tycker ja e fel. hyr bräda och köp skor i stället. skorna är det viktigaste, lägg gärna en extra peng på dem och snåla lite (inte mkt) på bräda och bindningar. pröva skor i en butik med kunnig personal och stort utbud (typ skidsport i bromma), det finns mnga skor och alla skor e olika. för mig tog det ca 2.5 h i en butik innan ja hitta en bra sko.

börja med en relativt mjuk bräda som går till hakan (ca). köp hellre beg. Bättre med bra märke beg. än typ crazy creek eller warp nytt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp