Public Enemy 05/06

androj

Aktiv medlem
Public Enemy 05/06
Är det någon som vet om nästa års Public Enemy är samma skida som årets fast med ny design eller om det är en helt ny skida?

Public Enemy 05/06
05/06 kommer att ha några extra mm under foten 118/85/109 mot årets 113/80/104. kommer fortfarande ha 14-mm sidoskärning, man har även förstärkt skidan med PTex matrial.

Missdemeanor tar över året PB skidas mått, men med bioflex (hårdare trä i mitten och mjukare i nos och tail).

Sjukt bra skida förövrigt.

Public Enemy 05/06
Ptex är något plastmaterial, gör att du kan värma på med hårtork när du fått repor så slätas ytan ut igen... kan vara praktiskt

Public Enemy 05/06
Jag test åkte 05/06 PE i vemdalen förra veckan, och den var verkligen sjukt skön som alla säger, både smidig i hoppen och stabil i pisten.
Även i lite puder och offpist var den grymt skön eftersom det är relativt bred också...
Verkligen ett Tips, är väldigt sugen på att löpa ett par...

Public Enemy 05/06
Vilka skidor kan denna skönhet liknas vid? Karma, Scratch BC, Mojo? Vad finns det för alternativ, jag är nämligen ute efter en underhållande twintips som funkar bra i pisten men med cirka 85mm under foten...

Public Enemy 05/06
Men Coster.... Jag skrev ju vilka skidor kan denna SKÖNHET liknas vid, jag vill ha mer tips på skidor som denna... Tror du verkligen att jag tar vilken tråd som helst och skriver efter en skön skida som jag letar efter? Jag har faktiskt lite koll på PE:n...

Public Enemy 05/06
Oki, dom låter ju ruggigt bra, så nu blev jag grymt sugen. Någon som vet hur mycket dom kommer att kosta? Jag är 173 lång och väger ca 67kg, ska jag satsa på 169 eller 174?

Public Enemy 05/06
aa, nån som vet vilken pris dom kommer att ligga på?? och när brukar alpingaraget få in det nya årets skidupplagor??

Public Enemy 05/06
Pelov, säg till när de kommer så du kan ge en snabb kommentar, hur funkade det att beställa, var det krångligt? Tog du det på kort lr? Funtar på att beställa ett par Karma, 5400...

Public Enemy 05/06
-->Carled: Liknande skönhet till PE, alltså ca 85 mm midja, relativt styva, riktigt bra allroundegenskaper och ändå sjukt bra i parken. JAG har provat en hel del likvärdiga twintips, Atomic Tweak, Dynastar Trouble Maker/Phil Larose Pro Model, Extrem Freek, Fischer Airstyle NT, Head Mad Trix och Mojo, K2 Fujative och Seth Pistol, Nordica Beast 12 TT, Rossignol Scratch FS och BC, Salomon 1080 och Pocket Rocket, Scott P3 samt Völkl Legend och Karma.

Det alternativ som JAG tycker är värdiga av dessa är, som du nämnde, Karma, även Dynastar Trouble Maker/Phils Pro models (trots sin "ringa" midja på 78 mm), Fischer Airstyle NT, numer Big stix 8.0 (trots sin "ringa" midja på 80 mm).

De flesta parkskidor idag har ju en midja runt 85 mm, +/- ca 7 cm. Men de här extra allroundegenskaperna och bra pistegenskaperna tycker JAG många saknar, ofta för att de är alldeles för mjuka, snudd på bananmjuka. Men än en gång är det ju bara MINA personliga åsikter.

-->Rastavibrationer: Årets modell kostade 4495: - i Sverige, nästa års modell ligger förmodligen kvar på samma pris, utan bindning alltså. Följande http://www.freeride.nu/content/index.php?id=92 tycker JAG fungerar bra för att få en fingervisning om vilken längd man ska åka på. Om man sen väljer några cm över det rekomenderade eller under är en smaksak.

-->andreas-N: Alpingaraget har redan fått några exemplar av nästa års PE, jag såg ett par där vecka 7 i alla fall. Men de finns ju förmodligen inte kvar. Men till hösten får de nog dem ganska tidigt, oktober, senast november skulle jag tippa på.

Public Enemy 05/06
Jcn: Om du beställer inom eu så blir det inga tullavgifter. Sportconrad finns i Tyskland som med i EU

Public Enemy 05/06
ärom...?

okej, förlåt. sarkasm hör inte hemma på freeride.nu..

nah fuck it!! äÄh tYsKlAnD mEd I EEEuuIUU???

Public Enemy 05/06
Nån som kan ge sig på ett försök att beskriva PE:s vikt och flex? Helst i jämförelse med Teneighty =P Har nämligen hört mäkta gott om PE från flera håll och lutar åt att köra ett rejält test av dem nästa skidresa. Tackar så hjärligt på förhand, må väl glada kamrater

/Nisse

Public Enemy 05/06
Det där materialet som gör att man kan få bort repor (P-tex). Är det på belaget eller på översidan av skidorna det sitter? Jag fattar inte det eftersom alla verkar säga olika.

Public Enemy 05/06
Jag kan nog ta tillbaka mitt uttalande om att man skulle kunna fixa till ytan med ett strykjärn eftersom jag inte lyckas med att hitta någon källa till detta påstående (är dock säker på att jag lästa det någonstans i vintras).

P-tex är vanligt att man använder i belaget.

Public Enemy 05/06
nästaårs publicenemy är nog den bästa skida j kört på, körde på den hela förra sessongen å den e fan cp bra. köp

Public Enemy 05/06
Hejsan! Om man beställer från sport-conrad, hur får man bindningen monterad? Mitt monterad eller mer bak monterad? Tacksam för svar.

Public Enemy 05/06
flippeen: Du väljer själv var din bindning ska monteras, skrivs i beställningen i rutan för "Besondere Anmerkungen". Har för mig jag läste detta på sidan, kan tyvärr inte säga med 100% säkerhet.

Public Enemy 05/06
är de mjukare än t.ex. mad_trix m.fl?

Om 10 är hård och 1 är mjuk, vart skulle de ligga då ungefär?

1----------------------------5------------------------10

Tillbaka
Topp