puckelregler

puckelregler
skulle ju inte se så bra ut om en av åkarna inte svänger vid varje puckel, utan bara hoppar fram bland pucklarna för att komma först ner

Senast ändrad:
puckelregler
Har dom alltid använt grabs i puckel? jag visste inte att dom gjorde det förr..kommer inte ihåg vad han heter, men snubben som drog sideflip truckdriver idag gjorde ju den fett snyggt!

Senast ändrad:
puckelregler
Teknik, landning och hoppet är det de kollar på mest.

Claar sa:
Har dom alltid använt grabs i puckel? jag visste inte att dom gjorde det förr..kommer inte ihåg vad han heter, men snubben som drog sideflip truckdriver idag gjorde ju den fett snyggt!
Nä tycker inte heller grabs är så vanliga i puckelskidåkning, hör väl mer till jibbing egentligen.

puckelregler
Tycker det bara är kul om dom börjar köra med grabs i puckel med. Få lite mer stil och frihet i dte hela. Påtal om dett så såg jag en camp of championsfilm för ett par år sen där en snubbe körde helt sjukt i puckeln, efter sista puckeln hoppar han över till switch och lägger en sjuk 9a med mute. så skulle puckel vara det hade vart nice och vips så hade sporten varit popis igen.

puckelregler
Syftar du på världscupen nu? Min tränare snackade om någon känd tävling i Zermatt där de bygger upp skitmånga pucklar och låter både nybörjare och proffs tävla. Återkommer om jag hittar en länk till tävlingen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp