Jag utgar ifran att ni prioriterar offpist,, Roccaraso är bra, har 3 mycket fina och lättatkomliga bowls, glöm Pescasseroli,, finns mycket bättre ställen, Vi kommer att aka i Ovindoli (dock dyrt boende där, Roms överklass aker gjärna dit), Campo di Giove ( har endast en tagbana plus 3 släpliftar, men 1200m fallhöjd offpist möjlig), Dessa orter kommer vi att börja med, i vilken ordning bestämmer vi pa plats, Nästa fredag-lördag byter vi bas till staden Ussita för att aka Monte Termenillo, Frontignano, och Monte Vettore (Inga liftar pa Vettore sa där är det hudar som gäller,, fantastisk skidakning, värt jobbet),, boende rekomenderar jag att ni löser pa plats, mycket B&B, som är billiga om ni dyker upp sa där bara, bra matställen är inte svart at hitta, bo inte pa skidorterna, de är dyra, tänk pa att fa med kedjor, startkablar (ta med egna) till bilen. Pratar nagon av er Italienska? detta är verkligen det äkta Italien, Förvänta er inte att nagon pratar engelska, men folk är mycket vänliga och försöker hjälpa till. Bokade ni flyget senaste veckan? eller har ni bara haft tur med väderprognosen? Om ni aker offpist, tala om pa hotellet var ni tänker aka, tala även om för anhöriga i Sverige var ni bor, i detta omrade är jordbävningar ganska vanliga, L'Aquila blev väldigt raserat för 2 ar sedan, Jag ska försöka se till att vi bor med tillgang till Wifi, sa lägg upp under veckan var ni befinner er,, sa kan vi försöka träffas, vi är dock runt 50 bast alla fyra men har akt skidor hela vara liv och jobbat med skidakning, jag är ende svensken i gänget, de andra är fransmän, offpist är prioritet ett, För att aka med oss maste ni ha lavinkit och kunskap hur detta används,, hoppas folk förstar hur bra skidakningen är i detta omrade, när vi som bor i alperna och med säsongskort sätter oss i bilen o kör nästan 100mil enkel resa : )