Puder o offpist.

Valentinn

Ny medlem
Puder o offpist.
Tänkte bara kolla om va folk tycker om att köra puder med rocker.
köpte nyss en flatrocker .. o älskar den .. och tycker inte att man behöver köra bakmonterat på den efter de det e rocker utan funkar prima endå.

va tycker ni ? köra bakmonterat på rocker i puder lr köra centrerad stance ?

Puder o offpist.
jag har en V rocker och jag klarade att flyta sjukt enkelt med centrerad stance. Jag prövade att montera bak den 5 cm och då flöt jag ännu fetare!
Mitt tips till dig montera bak den och shred on! Man kan ju enkelt efter dagens slut montera tillbaka den till centrerad stance. Det gäller att inte vara lat när det gäller stance mitt tips är att ha en puderstance och en park/pist stance så blir det naturligt att byta! Tex jag drar setback ca 5cm när det snöar. Då funkar det ändå att åka park och pist utan problem (varför man nu ska göra det när det snöar) sen är det bara att centrera när det inte finns puder längre!

Puder o offpist.
Rocker är överlägset i puder, men klart att man köra lite bakmonterat för att få lite extra flyt, dock behöver man definitivt inte lika mkt som på en "vanlig" bräda och det är ju det som så grymt.. Sen beror det ju på precis som med allt annat vilken åkstil man har, om man ex. vill spinna runt och åka switch osv så kanske man föredrar att stå centrerat.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp