Puderåkning

CT68

Ny medlem
Puderåkning
Hej!
Jag har en enkel fråga: Var kan man hitta den bästa och mesta puderåkningen i alperna v. 8? Cham äääär ju så känt, men då får man ju trängas med hundratals andra åkare! Var ska man åka för att kunna hitta relativt orörda sluttningar? Om det nu skulle råka hända saker på orten nattetid så gör naturligtvis inte det någonting...

Tack å hej!

PS. Åk först ni så väntar jag där nere.

Puderåkning
OK.

svar 1a. är då:

vänta till nån dag innan du ska åka, kolla snörapporterna åk dit där dumpen gått precis. Det finns ingen som kan sia om snöförhållanden en viss vecka.

Puderåkning
Tyvärr! Jag har hört från säker källa att alperna kommer att bli helt utan puder under hela v.8! Den stora vinnaren i snölotteriet kommer att bli Sunne där det kommer att komma ca 70-80cm puder under måndag och tisdag, därefter följer 2 dagar med -7° och sol därefter mer snö och fortsatt kallt! Så det är bara att ringa http://www.selmaspa.se/ direkt och boka rum innan det blir fullt! Och har du riktig tur så sammanfaller det med några dansbandskvällar!

Puderåkning
Hmm kännslig fråga. Tror inte att många vill avslöja sina hemliga puder ställen . . Men för en viss slant insatt på mitt
konto:770416-0000
Så kan jag berätta..

Obs .. mer cash mer puder. tar även euro..

mvh patrik

Puderåkning
Åk dit inga andra svenskar åker, alternativt bara barnfamiljer. v.8 är om jag gissar rätt en sportlovsvecka, om du kan åka nån annan istället, gör det. Om du verkligen måste åka v.8 så åk som sagt till ett ställe dit inte många svenskar åker för det är först och främst vi som åker off-pist, fransmännen på lov är inte så pigga på puder. Som du redan nämnt åk absolut inte till Chamonix, när man säsongar där kan man näst intill ta paus från skidorna för det är så jävla mycket folk.

Mvh

Puderåkning
TJo! Något jag kan rekommendera är att åka med UCPA... Jag åkte med dom v 8 till Chamonix... Dom e lite annorlunda jämfört med andra researrangörer... Du blir indelad i en grupp beroende på hur bra du åker sen åker du med gruppen hela veckan.. Då får tillgång till guide hela tiden... Min grupp åkte offpist hela tiden och jag tyckte det var skitkul.. Guiderna hittar alltid schysst åk och det blir en bra gemenskap i gruppen... Dessutom ger guiden tips hela tiden och jag kände att jag verkligen utvecklades som skidåkare på bara en vecka...

www.ucpa.se

Tillbaka
Topp