puderskidor

bokajkool

Ny medlem
puderskidor
Tjena!

har redan nu bestämt mig för att göra 2 månader i st anton nästa vinter.
har redan ett par Nordica enforcer skidor och letar nu efter en ren puder skida har kollat efter

armada magic j
armada magic jj.20
black crows nocta
black crows anima

denna skida ska enbart vara för off-pist

är 193
väger 100kg
är en avancerad åkare

kom gärna med några andra skidor som ni tycker passar o varför helst

puderskidor
Slår ett slag för Blizzard Spur den är dock helt omarbetat för nästa säsong så den kan jag inte uttala mej om men den nuvarande är mycket bra.
BC Noctan du hade på din lista är trevligt lekfull. Blizzarden mer chargig.

puderskidor
supercross sa:
Slår ett slag för Blizzard Spur den är dock helt omarbetat för nästa säsong så den kan jag inte uttala mej om men den nuvarande är mycket bra.
BC Noctan du hade på din lista är trevligt lekfull. Blizzarden mer chargig.
du tror inte på magic j? är riktigt sugen på den tyvärr :)

puderskidor
bokajkool sa:
Always-Sunny sa:
JJ är en riktigt kul puderskida! Alla gånger AKJJ som gäller för dig isf. Annars Norwalk om du vill ha lite mer chargig
Du tror inte på j och isåfall varför jj före j för o nackdelar :)
Om du med J menar Magic J så har jag tyvärr inte testat dem, men de är väl en bredare variant av JJ(?). Jag har åkt lårdjupt med mina JJ (185) och inte känt behov av bredare, men jag är iof flugvikt jmf med dig (73/175). Ping
@Daniel-LAB

puderskidor
Som nämnts i tråden ovanför mig så borde du kolla på Noctan om du nu är inne på Black Crows och skidor som främst ska gå i lössnö.
Jag stod runt en 4 dagar på Nocta för 3 säsonger sedan, jätterolig skida men i 188-längd så var den aningen för mycket för mig (1,80m/80kg) men den kändes definitivt rolig och väldigt "charge". Gick också förvånansvärt bra i pist konstigt nog.

På 1,95,/100kg skulle jag nog letat mig mot Nocta, eller möjligtvis Blizzard då de har fått bra omdömen lite varstans på nätet. Egentligen så skulle jag bara letat runt bland så många olika märken och modeller som möjligt, finns så sjukt mycket intressant därute om man bara har pengarna.

puderskidor
Magic J är en riktigt bra skida, tycker den är bättre än JJ 2.0 på allt. Solklart väljer du 190 cm.
127 mm under foten kan låta mycket, men Magic J är trots att den är 10 mm bredare än JJ bättre på hårt underlag.
Tål hård åkning, samtidigt som den är lekfull och lättsvängd.

Med JJ kan man ibland känna att den är lite väl mjuk i tailen när man landar efter att ha droppat klippor/hängdrivor. Detta känns inte alls på samma sätt med Magic J.

Bara att höra av sig till mig om man vill ha mer info om JJ, Magic J och även andra Armadaskidor. Med lite flyt finns det även lagg i min skidbox som behöver nya ägare...

Tillbaka
Topp