Nice att höra ! Jag vet inte om det måste vara en specifik bredd, men lite mer bärighet än vad Endorcer 104 ger hade varit nice när man har 40cm nytt. Vet inte om det räcker med 110-112 eller om 115-120 krävs för att känna markant skillnad. Har egentligen åkt bräda senaste 2 årtiondena och det här med skidor är nytt sen förra året (men är uppe i ca 35 skiddagar över dessa två säsonger hittills), och saknar väl lite av lyftet och trycket mot snön man kan hitta med bräda.
Får kolla in den ! Har nog också tänkt att en atk 15 blir fint på.. duger den för Schirmers linjer så..
Om man inte snålar lite dvs. Just nu kan man få både en gammal shift och Duke PT 16 för 300 Eurosar..
Turlängd. Skulle tänka mig att 95% av alla turer blir mellan 1000 och 2000 fallhöjdsmetrar.
Vill inte släpa på onödigt mycket vikt, men gjorde säsongens första tur i helgen och nedfarten var inte så kul i blött och delvis uppåkt puder med BL95, kändes som att skidorna bara stack iväg åt alla möjliga håll och kanter, saknade verkligen mina enforcers då.. så tänker att jag vill ha lite mer massa och stabilitet. Kanske räcker det med 1800gr på BL117, eller så kommer de fortfarande kännas för lätta? Dvs det kanske är värt att släpa med R11,QST eller liknande?
Ovan upplevelse kan såklart också vara lite problem med pjäxor, tycker inte turpjäxorna radical pro har lika bra passform som mina Cochise samt med forward lean och rampvinkel(?), de känns väldigt upprätta. Har också känslan att lättare hamna i baksätet. Ska också prova BL95 med Cochisepjäxorna och se om jag ser ngn skillnad.. funderar också på om det kan vara värt att plocka bort spacern för tådelen på bindningen för att komma fram mer, eller är det knäppt/omvänt tänkt ?