Pumpade puder i gränsen

PeAC

Ny medlem
Pumpade puder i gränsen
måndagen den 11oktober startade säsongen i gränsen då jag o min käre kollega besteg Vassitjåkka, nordsidan, och pumpade puder där.

Pumpade puder i gränsen
Smart! Var det kallt och pannlampemörkt eller var det trevligt om man säger så? Verkar ju som ett bra sätt att starta säsongen tidigt annars!

Pumpade puder i gränsen
det var finväder i oktober mätt. alltså uppehåll, runt nollan och växlande molnighet med lite snöstänk uppe på berget. alltså en kanondag!

Pumpade puder i gränsen
bra som ... jag flyttar fan till kiruna varför bo i sthlm när man får höra sånt.

bra gjort är alltid värt en skön promenad uppför ett berg oavsett om man får gå ner eller åka men helst åka....

John

Pumpade puder i gränsen
asså sluta ja kommer ju inte kunna sova i natt.. kommer ju bara ligga å gråta för att snön aldrig kommer till sthlm :(

Pumpade puder i gränsen
jag tror nog att det finns snö där nu men inte så mycket. räkna inte med hela åk utan det är att knata upp och en bit ned också. vi åkte dit efter en dump så vi fick ju 2decimeter på toppen o på gamla snöfält är det helt underbart. men annars är det nog lika mycket barmark där som här.

kolla www.abisko.nu deras webbkamera ger en fingervisning.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp