R.E.D Hi-Fi - Vilken size?!?!

Jag är fett sugen på att beställa en R.E.D Hi-Fi White Art hjälm från en hemsida, men jag är osäker på vilken storlek jag ska ta. Jag vill att den ska sitta åt runt öronen så jag inte behöver ha mössa under.
Jag har 57 i omkrets på huvudet, och därför står jag mellan att ta S (56 cm) eller M (58).

Undrar också ifall ngn vet någon street & skate butik i närheten av helsingborg eller malmö där dom kan ha en R.E.D hjälm i undefär samma eller samma modell? För då vet jag lite säkrare vad jag ska välja! Har kollat på www.top12.se men där hade dom bara i storlek L.

Hade vatt schysst om jag fått svar :)

Senast ändrad:
Ett tips är att inte beställa innan du har provat hjälmen eftersom den trots rätt storlek kanske inte passar ditt huvud. Exempelvis så var jag lite sugen på att köpa en R.E.D HIFI förra året men efter att ha testat den så var den liksom för "kort" och det gjorde ont i pannan. Så mitt tips är att testa den så den sitter bra på skallen, hjälm är ändå något som man åker väldigt mycket med och då är det bra att satsa på en bekväm.

mm... jag har haft R.E.D skycap nu i size S, och den satt nästan helt perfekt. Så därför vet jag inte riktigt.

men tack för svaret ändå!

I Helsingborg kan du kolla på Active, Mountain Store (tror den heter det...) eller typ Stadium. Finns säkert på någon utav ställena, eller så kan de säkert ta hem åt dig.

Har du tänkt att ha nått pannband eller något under hjälmen? isf kan det vara bra med en lite för stor hjälm också.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp