Råd kring ny pjäxa med snea tech-inserts

Först grattis att det löste sig! Att ha pjäxor som sitter bra till slut är ju värt guld i mängder.
Får jag ha kvar passformen så skulle jag ärligt inte bry mig mycket ifall jag fick betala en slant för det heller
En fråga som inte spelar roll nu när det löste sig, men ändå intresserad av resonemanget.

Du skriver att du inte skulle bry dig mycket om du fick betala en slant, men att skicka dom och betala tull ville du inte göra?

Först grattis att det löste sig! Att ha pjäxor som sitter bra till slut är ju värt guld i mängder.

En fråga som inte spelar roll nu när det löste sig, men ändå intresserad av resonemanget.

Du skriver att du inte skulle bry dig mycket om du fick betala en slant, men att skicka dom och betala tull ville du inte göra?
Suck.

Efter nog med velande så gick jag in i butiken idag och diskuterade att eventuellt byta till en shift. Efter lite mer velande och funderande så kollar dom på varandra och säger äh, vi kör.

Sagt och gjort, vi värmde pjäxan på undersidan mellan tådelen och hälen med värmepistol. Satte fast tådelen i bindningen, böjde den åt sidan, spolade kallvatten och gjorde om prodceduren igen.

Och resultat blev.. EN RAK PJÄXA! Utan att tryckningarna på ovansidan förstördes, vad jag kände där och då iallafall.

Grymt stort tack till Per på Hägglunds samt alla som varit delaktiga i tråden, slutet gott allting gott!
Jamendåså! Skönt, då slipper jag skriva ;) fråga av intresse - ser sulorna fortfarande lika linjerade ut?

Jag är också lite nyfiken på en grej faktiskt. Du anger flera gånger att du hade som nödlösning att gå över till Shift. Det hade ju fortfarande varit hopplöst jobbigt att gå snett uppför väl?

Jag är också lite nyfiken på en grej faktiskt. Du anger flera gånger att du hade som nödlösning att gå över till Shift. Det hade ju fortfarande varit hopplöst jobbigt att gå snett uppför väl?
Jag har inte Shift, men jag tror det hade funkat bra att gå, så länge inte klacken slår i nånstans. Har åkt med lätt sneda telisbindningar och man känner inte jättemycket efter ett tag.

Jamendåså! Skönt, då slipper jag skriva ;) fråga av intresse - ser sulorna fortfarande lika linjerade ut?
Japp det gör dom, jag tror att jag lyckades se att en av dom hade en dryg millimeter skillnad när man kollade lite mer noggrant. Tack för visat intresse iallafall! 🙌🏼

Så kunde det absolut ha blivit, däremot så borde det nog ha funkat ifall det inte tagit i någonstans som Skidmannen nämner. Ingen bra lösning men åtminstone en fungerande en!

Tillbaka
Topp