Råd om vallning

kin0

Ny medlem
Råd om vallning
Tja!

Har för första gången köpt en egen bräda, har hyrt i alla år..

Jag behöver lite tips på valla, vart kan jag hitta valla för snowboard? Är det samma som för skidor?
Nåt specifikt märke eller typ som ni kan rekommendera? Sen behöver jag ju även en sickel. Nåt bra tips där?

Har försökt kolla runt men ända stället jag har hittat som säljer valla är stadium, måste finnas fler?

Råd om vallning
Har faktiskt ingen aning hur det ät med snowboard men känns ju som att det borde va the same.
Ski store tror jag säljer, lär ju finnas hur många som helst om du letar runt lite :) Antar att du tänkte köpa vallaprylar via internet?

/J

Råd om vallning
Hej
Det är samma som för skidor. Swix är ett bra märke (Toko är ett annat känt märke). Köp några vallor för olika temperaturer, exvis Swix CH4 grön, CH6 blå, CH7 violett, CH8 röd, CH10 gul, så har du för alla temperaturer du rimligen kan åka i. Den gula är även bra att lägga på när du ska lägga undran brädan över sommaren till nästa vinter (sickla inte bort vallan utan sickla bort den först när nästa vintersäsong börjar).

För snowboard finns det lite bredare sickel, skaffa gärna en sådan.

Ett gammalt strykjärn behöver du också, eller ett vallajärn om du vill investera i det.

Det finns valla att köpa på många fler ställen än Stadium. Googla på dessa vallor så lär du få många träffar.

Lycka till,

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp