Rail av studsmatta.

Rail av studsmatta.
Hej!

Det är så att miun studsmatta 0har fuckjat 0upp sig och jag orkar inte svetsa.
Så jag har tänkjt att bygg en railk av ramen.

Jag kjoimmer 0att andvända bitarna 0som studsmattan 0står på.
(de soim är runda iu ändarna.)

Det jag undrar är oim nån gort samma sak ?
Isåfallk..,.,,, hur går det?

(jag har cpo dator., därav texten., 0) :)

Senast ändrad:
Rail av studsmatta.
tycker ideen 'r dålig. lär j ubara vara ett jävla krongel o mdet ska bli bra. finns lättare saker attt bygga rail av.

Rail av studsmatta.
okok :p, jag visste inte att en studsmatta var gjord av alu :p, tack för informationen :D, hehe ^^,

Jag vet inte ifall det glider eller inte, men alla andra säger ju att det kmr hugga så då lär det väll göra det :)

Rail av studsmatta.
VI har funderat på o göra så.. men isåfall så trär man på pvc rör (tror det heter så) det glider asbra... för somsagt.. ramen glider inge vidare.. o tänk på alla hålen för fjädrarna.. lär ju hugga rätt bra...

Rail av studsmatta.
Kanske inte glider jättejättebra men vi har testat och det fungerar skitbra. Vi märkte inte när vi åkte att det gled dåligt, även om det säkerligen var sämre glid än annat material.
Vänder man hålen uppåt är man ju dum i huvudet.

Rail av studsmatta.
artisty sa:
vaxa så går det...vi railade ett långt aluminium räcke...visst, det högg lätt som fan men med lite teknik så går det!
haha skryt skryt =).

Men prova göra som anton säger, Vaxa.

Rail av studsmatta.
hihi nån som läst kemi, teknik eller något naturvetenskapligt över huvud taget?
Studsmatta i aluminium.. de va nog dagens myt det =)
Snacka om att välja ett dyrt material som verkligen inte passar för ändamålet...

Hur som helst, allt går att glida på så länge det inte är mjukt nog för att man ska hugga fast i det (t.ex. trä eller mjukplast, men folk gör fungerande (livsfarliga) rails av det ändå).. nyckelordet är vax.
Man borde kunna få till en fin dubbel c-rail av studsmattan tycker jag.. men det kommer nog krävas lite martin timell'ande för att få det stabilt..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp