Rail...!?!

maff

Ny medlem
Rail...!?!
Tjena....jag fick i julklapp ett par nya lagg...igår railade ja första gången med dom... det gled int bra och mitt i allt blev det tvärstopp och jag föll på näsan..:D så jag tänkte att jag skulle fila stålkanterna på laggen lite...MEN me dvad skall jag göra detta och hur??

Rail...!?!
Fila stålkanterna?!?! Jag är iofs ingen jibber, railar inte mkt och så men fila stålkanterna hade jag aldrig gjort? var det plast eller järn rail..? För om det var ett plast rail kan du ju bara skita i och köra på dom, min mening, och var dte ett järn så mer fart och luta dig lite mwer framåt kanske?

Rail...!?!
jag har slitit så mycket på skisen så jag slipper fila. inget problem här vettu. stålisarna är helrunda

Rail...!?!
plocka fram lilla filen, fila mitt under bindningen så kanterna inte är vassa längre, dom ska vara runda. gör så om du vill raila direkt, om inte så ere bara att försöka raila ändå så kanterna slits ner..

Rail...!?!
det är bara att nöta rails hela tiden så ger stålkanterna med sig. jag köpte nya skis nyligen och dom funkar fin fint !

Rail...!?!
kan säga att man får grepp på is ändå, har filat ner kanterna under bindningarna å de blir precis som att raila ner dom bara att man inte pallar vänta. resten av kanterna e ju vassa ?

Rail...!?!
fila med STEN, det brukar ag å mina polar egöra. det blirlixom naturlig slitning då. då menarjag tin att släpa de efter en bil på asfalt, men dra en sten nåra ggr under bindningen så blir det super!

Rail...!?!
det är bara att köra på till slut om du bara åker och hoppar och grejsar så kommer stålkantena av sig själv. så det är bara att köra på. (Y)

Rail...!?!
tack för bra svar...det var typ en boxrail av plast med järnrör på sidorna och om jag inte tog tillräckligt med fart högg det typ hela tiden lite så att de stanna mitt på railet...:S

Tillbaka
Topp