raila på betong med just över 45 graders lutning?

VanillaSky

Ny medlem
vet inte om de är postat fler inlägg om detta kollade bara snabbt igenom angående sommar rail några st...

går det att raila på betong, lr va kan man göra för att de ska glida så att säga, lutningen är ca 45g, kansek lite mer därav att ja misstänker att de skulle kunna gå, skiorna skiter ja i.... går det bättre me såpa, olja... känns rätt svårt att fästa nån form av pvc plast på denna rail, ca 15cm bred... för den är rätt högt upp med bara betong att fästa i isf...

nån som har nå bright ideas?

hehe ja de fungerar nog, men ja hade tänkt mig nå enklare, å typ idag... sen har ja inte tillgång till ett släpp just nu och packa in snön från ishallen i bilen tror ja inte ja orkar

jag brukar använda daxwax och lite fudge, efter daxet. det är skitbra faktiskt.
först det vanliga daxet, det där röda, och sen fudge, alltså det finns såhär olika, det finns lakrits och cola. jag brukar köra lakrits. jag bara droppar alla grejer.
så alltså: först daxwax och sen fudgen.. efter daxet!

TA EN SJUKT MASSA STEARIN..s å de blir helt platt å glansigt.. då borde de gå!
såg ett rätt nasty klipp här på fr me nån som skulle raila en betongrail å fick fetinghugg å landa i trappan rätt på ansiktet..

kör stålrails annars, mycke mer safe! haha

skulle just dra i väg å testa å så hade ja fukkin glömt bort att ja knäckt båda bindningarna på båda skidorna hahaah guldfisk minne så lite depp... blir nog brädan imorgon å lämna in bindningar imorgon... tog med en skida iaf å de verkade fan glida på rätt så jävla bra, rätt slätt betong e de...
asså de är ju ingen helt galen rail alltså 6m typ, men man vill inte få ett hugg och falla åt vänster bara för då har man, ja då blir de pain... ska kolla de där me vaxet iaf, lätt ju sweet=) stearin kan nog fungerar oxå men lätt lite omständigt om de inte finns nå enkla sätt att få tag i stearin... smällt ljus för en 5-6m grind låter ju som ett projekt lr?
gracias 4 the advicez everybody=) appreciatet it!

testade lite utan, å de verkade funka me tanke på lutningen,, min åsikt e de skulle gå bra me bara såpa typ mens ska def shoppa lös på några burkar imorgon, de e ju inge $$$ iaf...

smöra in hela skiten med stearin ljus (finns billigt på ikea) så ska du se att det glider bättre.....mycket bättre

men för fytionde gången. TA DAXET!!!! du kmr inte bli missnöjd. har använt det flera tusen gånger (okej överdriver kanske lite men åtminstone 5 kanske) och det har funkat så jävla bra varje gång.
man behöver inte så mycket heller. en halv burk röd dax och 1/4dels burk fudge. om man vill ha lite bättre glid kan man köra på cola istället för lakrits men då måste man verkligen nöta in det skithårt annars hugger det direkt,
och ja, självklart har jag daxet i nu!

Senast ändrad:
men för fan det röda klibbar ju bara? skulle kört på det blåa daxet ftw. känns mkt mer schönt ochså. kostar inte lika mkt har ja för mig.

ja men det skapas mer värme (mer friktion=mer värme) och då smälter hela skiten och det glider på som aldrig nånsin förr. testa att gnugga handflatorna mot varandra ett tag så lär ni fatta.
alltså jag fattar om det här låter lite oseriöst men det är verkligen sant.

"lutningen är ca 45g,"

En rätt lustig lutning..

Som självaste jeppenator sa så mosar du in allt stearin du kan hitta i betongen.

På tal om Crabbers tjat om vax. Hur funkar gelé? Blir ju en hård yta och borde glida. Gäller dock att ha rätt gelé så att det håller bra. Typ Loreal indestructible Gel.

Senast ändrad:
jeppenator sa:
såg ett rätt nasty klipp här på fr me nån som skulle raila en betongrail å fick fetinghugg å landa i trappan rätt på ansiktet..

Haha det var nog jag. Jag minns inte riktigt (kanske av fallet eller för att de var länge sen) men jag tror vi använde sterarin...
kanske inte var till nån större hjälp nu men jag postar iaf:)

Lu-Crabber sa:
ja men det skapas mer värme (mer friktion=mer värme) och då smälter hela skiten och det glider på som aldrig nånsin förr. testa att gnugga handflatorna mot varandra ett tag så lär ni fatta.
alltså jag fattar om det här låter lite oseriöst men det är verkligen sant.
shiiiiiiiiiiit asssow de funkaa

hur fan lägger man upp pix så får ni se... som sagt de är inge märkvärdigt.... låter som dax iss the shit for the moment

Jho sa:
jeppenator sa:

Haha det var nog jag. Jag minns inte riktigt (kanske av fallet eller för att de var länge sen) men jag tror vi använde sterarin...
Hahah, den slamen är inte & leka med jonas!
Här är länken till den
https://www.freeride.se/video/bail-pa-handracke-i-edsbyn/

gravljus, funkar alltid! äger daxvaxet i längder. har testat båda

Senast ändrad:
Gravljus är grymt, väl beprövat.

Om du känner dig flitig och taggad kan du fixa eget vax. Värm värmeljus i nån gammal kastrull. Man kan stoppa i lite vad man känner för, testa Daxvax, lär funka fint. Ju grövre curb som ska vaxas, ju fetare vax behövs. Om curben är väldigt knackig kan man slipa den med en helt vanlig sten först, och därefter vaxa. Good luck.

Varning dock, kör inte denna vaxblandning på rails, eller blanka ytor, det kletar som fan och blir asäckligt, kläderna blir sjukt äckliga om man ramlar och landar på det man railar på.

Senast ändrad:
ta stearin å smeta in allt med, eller sån där hård tvål som man brukar tvätta händerna med, sen när du har gjort de tar du såpa eller diskmedel eller shampoo över de. sen ska de glida som satan!

Lu-Crabber sa:
men för fytionde gången. TA DAXET!!!! du kmr inte bli missnöjd. har använt det flera tusen gånger (okej överdriver kanske lite men åtminstone 5 kanske) och det har funkat så jävla bra varje gång.
man behöver inte så mycket heller. en halv burk röd dax och 1/4dels burk fudge. om man vill ha lite bättre glid kan man köra på cola istället för lakrits men då måste man verkligen nöta in det skithårt annars hugger det direkt,
och ja, självklart har jag daxet i nu!
JAg kör samma setup fast dock fudgen med vanilj lukt. Köpt hos frida frisör. Tog 45 minuter att förklarar för henne att man inte kan knappa in bankkortet manuellt om man har meastro.. Sköning. Fudge glider bra. Ta mer fudge så kanske du inte behöver daxet.

Tack för alla tips gott folk! åker inte så mkt skidor nu för tiden för ja har förstöröt mina knän rätt bra me åren på bräda men så såg ja den här railen å ja ni vet ju.... man måste bara... tack iaf=) piiz

Jho sa:
jeppenator sa:

Din vurp är nasty :O

Tillbaka
Topp