raila

raila
tänk på att inte luta dig för mycket bakåt för man gör gärna det för man tror att det tar stopp annars. sen så finns det ett bra knepp för att hålla balansen uppe på railen och det är att vrida övre delen kroppen så att den är framåt mot samma rikting som railen men ben och skidor åker fortfarande 90 grader på railen. annars så kan du gå in på tricktips där finns det en mer avancerad förklaring tror jag. lycka till. ha de

raila
Lita på att de glider och luta dig inte för mycket bakåt då kan de gå illa om de inte glider då får du leta efter nåt som glider eller ta mer fart..
have a nice day

raila
inte luta dej bak eller fram. då glider du av med sjuhälsikes fart, eller så fastnar stålkanterna och då flyger du och gör dej förmodligen mycket illa....åså kan man ju säga grinda

raila
Som ovanstående också sagt: luta dig inte för mycket bakåt, stå med merparten av din vikt på frambenet. Tänk också på att verkligen vrida skidorna så att du står 90* mot railet. Titta på slutet av railet och ha händerna på varsin sida om railet för att få balans och slutligen det viktigaste av allt, fega inte!

raila
raila är kul det man ska tänka på som ovanstånde: luta inte för mycket bakot och framot.
och försök att få railen på mitten av pjäxan och stå halvt brett typ 20-30cm mellan fötterna och försök att stå 90 grader.

//per

raila
Dom har nyligen satt upp en rail i min hemmabacke, och det var mycket folk som ville testa sin skill pa denne.
Det var en frojd for ogat. den ena gjorde som ni andra sagt at man inte skall gora, han lutde sig bakat, JEEEvlar vilken fart han fick, swwosh sa var han ute ur leken (han dog inte lr not, han vagade heltenkelt inte aka mera) en annan hoppade upp pa railen och skarfast med fremre långsidan på brædan och skallade ner i railen. en halkade av ræket och fick en hærlligt "ryggbøj" `o`ver railen, några andra tappad luften och nagra blåmerken delades ut, jag fick endast ett.

sjelv klarade jag mig mycket bra efter kankse 5ggr so klarade jag av att raila l`a`ngs hela railen, och också att landa efteråt, som tur var var att railen var relatiivt låg, ca 30cm från backen, såe...jaah han der nera klarade sig, men dte var næra en gång =)

tillægas bør att dom flesta som slåg sig på ræket var små jobbiga 14isar så det var rætt skønt att se dom gøra illa sig
(skadeglædjen e den enda ækta glædjen =) )

PS: sitter i norge just nu och dærfør har jag inget `o` och inte heller något svenskt `a`

raila
Är det ingen som har uppmärksammat vår egen trickexpert här på freeride?? Den unge men duktige Jacob Wester har skrivit ut flera tricktips (bla rail), som ionnefattar både film och förklaring!

Snälla! Sluta skriva fler trickfrågor på forumet!!

//MVH :_Signelinho

raila
jag byggde en rail hemma på gården...de är skit bra träning! Tränar nästan varje da....ja kör på ett par gamla skidor när jag railar hemma för de tar rätt rejält att raila ca 100 gånger i streck *le*

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp