Railbygge

SiouX

Medlem
Railbygge
Är det någon som har nån skön hemsida med rails och helst även ritningar.
ska byggas nytt till nästa säsong och vill få lite tips på sköna rails

Railbygge
Jag förstår att du undrar för jag har också varit där en gång.. Men grejen med rails är FANTASI!
Gå till någon byggarbetsplats eller om du köper dej något PVC rör eller något/några järnrör.. Svettsa eller bygg ihop någon ställning, bara det blir någorlunda stabilt. Om man går in för hårt blir det först väldigt dyrt och sen blir man besviken när det inte blir exakt som man tänkt..

Hitta nått som glider och andvänd sen somsagt fantasin;)
Lycka till!

Railbygge
Owkee sa:
http://www.scandinavianshaper.com/rails.html
där kan du ju få inspiration iaf.

finns sjukt mkt olika plaströr som man kan använda som glid-material, och det är sjukt lätt att hantera o "bygga" med. Så satsa på sno lite pvc rör någonstans!
precis !
"låna" lite pvc rör och använd fantasin och bygg :D
funkar as bra!

Senast ändrad:
Railbygge
jibbering sa:
Owkee sa:
http://www.scandinavianshaper.com/rails.html
där kan du ju få inspiration iaf.

finns sjukt mkt olika plaströr som man kan använda som glid-material, och det är sjukt lätt att hantera o \"bygga\" med. Så satsa på sno lite pvc rör någonstans!
precis !
\"låna\" lite pvc rör och använd fantasin och bygg :D
funkar as bra!
funkar i backen även,om kommunen/anläggningen är för snåla att köpa
in rails som i luleå!

Railbygge
SiouX sa:
Det är inte backyard rails jag snackar om utan till en skidanläggning
Jasså.. Isåfall var jag kanske lite fel ute. Men om de är till anläggning, finns de då ingen möjlighet till köp från tex scandinavianshapers eller liknande?
Riktiga rails är så grymt mycket bättre när de väl gäller i en riktigt skidbacke..

Railbygge
Fan vad mkt nya sköna saker dom hade på scandinavian. Hoppas Åre köper några :)

Railbygge
TheFibretech sa:
SiouX sa:
Jasså.. Isåfall var jag kanske lite fel ute. Men om de är till anläggning, finns de då ingen möjlighet till köp från tex scandinavianshapers eller liknande?
Riktiga rails är så grymt mycket bättre när de väl gäller i en riktigt skidbacke..
vi låter ett plåt och smide företag bygga våra. går på 1/3 av det vanliga priset

Railbygge
SiouX sa:
TheFibretech sa:
SiouX sa:
vi låter ett plåt och smide företag bygga våra. går på 1/3 av det vanliga priset
Säg till dem o bygga nåt liknande scandinavian shapers då :)
finns ju en del olika rails o välja mellan. Sen tycker jag att parker borde satsa mer på lite kreativa o konstiga grejor, mer små-jibs som bonktunnor polejams osv.

vilken backe jobbar du på/löser rails åt?

Tillbaka
Topp