Railning. Är det fel på mig eller skidorna?

Offpist-Masse

Ny medlem
Jag har ett par gamla Salomon xscremer teneighty (om det spelar någon roll)

Iallafall, när jag försöker raila fastnar lixom skidorna så jag flyger framåt.

Gör jag något fel eller är det skidorna. Stålkanterna kanske?

Ni som har bra skidor och brukar raila, fastnar era skidor ibland?

Jag har då nyslipade Mojo 80 å raila med, och det går bra.
Du måste väll luta dig bakot lite mer eller så.
Kolla tricktipsen.

då ska du nog bara träna me ganska lite fart till en början, känn hur du ska stå jag tror du ska börja me att luta dej lite lite framåt, ta lite fart som sagt så att du hinner flytta på dej så du inte hugger
om d inte funkar får du elt enkelt prova o stå helt rakt upp och komma ihåg att hålla låg profil, funkar inte detta heller får du sakta men säkert börja dra dej bakåt men inte får mycket och för hastigt för då kan du få "banan halk" och d gör ont i rumpan.

tänk på att ha låg profil o prova dej fram med lite fart så ska de nog gå bra.

lycka till!

peace

Tack.
Jag ska prova att luta mig framåt.
När jag vinklar skidorna typ såhär på railen glider dem / / men då riskerar jag att få ett banan halk

Jag tror på att du ska testa att eventuellt raila på fler ställen än just den boxen (kan ju vara rörden på boxen som gör att det hugger). Sen att sänka farten är inget jag föredrar om du får hugg, snarare tvärtom; höj farten en aning, kolla framåt (INTE neråt på fötterna) och stå mitt på båda bindningarna, dock inte för mycket framåtlutad såklart.

Lycka till.

Nu gör du såhär att du tar mer fart, då brukar man glida på bättre, hugger du då så ska du nog prova en annan box..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp