Rails

Stage6

Ny medlem
Rails
Hej, jag eftersom jag har nya skidor och endast har kört med dom en gång så har några frågor jag skulle villja ställa.

1. Hur mycket skadas skidorna när jag railar? Vilka köregenskaper tappar man då?

2. Kan jag bara sätta igång och raila med dom nya skidorna? Har hört att det händer att stålkanterna hugger i railet, och att det kan behövas slipning eller liknande.

Rails
om du railar en dag med skidorna kommer det inte gå att åka pist med dem..... om du står bredbent så klarar du huggen.

Rails
om du railar en dag med skidorna kommer det inte gå att åka pist med dem..... om du står bredbent så klarar du huggen.

FEL,FEL,FEL !!!! Jag har railat i två säsonger och jag kan fortfarande köra pist me dom , de är klart att skidorna skadas, men det beror också på vilka skidor de är?
börja raila så nöts stålkanterna ner, jag har aldrig slipat mina och jag hugger aldrig längre , ibland högg de lite i början men raila på bara:D

Rails
jag har haft mina skidor i sen slutet av februari förra året och minsa stålkanter är obefintliga... jon olssonskidorna från förra åretbör man inte raila med...

Tillbaka
Topp