Ramundberget/Tänndalen/Funäsdalen?

Tjena!

Ska upp till Funäsfjällen nu på sportlovet, (de nämnda i rubriken), och undrar om någon har vart där nu iår på senaste tiden och hur det är där? Är det mycket snö osv?

Jag åker mestadels park så är det någon som vet hur parkerna är där just nu?

helt okej med snö faktiskt.
funäsbergets park är riktigt bra nu :) sen om du inte är lika avancerad i parken så funkar tänndalens med. ramis har jag tyvärr inte varit till på ett tag så de har jag ingen info om.

Är i Tänndalen as we speak, lite snö för att vara den här tiden på året men det är ju liksom inga kala fläckar.
Som tidigare sa, parken är nu förtiden bättre i Funäs än i Tänndalen. Funäsparken är riktigt jäkla bra faktiskt!

Ska också upp dit på sportlovet. Låter tråkigt med lite snö dock :&

Nu har jag inte varit i Tänndalen i år, men allt är ju relativt "lite snö" i tänndalen brukar vara ungefär lika mycket som en bra vinter i Sälen eller Åre.
De säger ju dryga metern på hemsidan och det är ju exempelvis mer än vad ovan nämnda orter har just nu.

Har ju ingen jättebetydelse för skidupplevelsen om det är 30cm mer snö, om det nu inte råkar vara så att det dumpar 30cm precis när du är där.

Ramund har ju en rätt dålig snövinter i år, men jag tror att de flesta skidorter i sverige som skulle kunna erbjuda VVx7eGGe2pg]detta[/MEDIA] skulle vara ganska nöjda.

Thomsson, det kommer vara tillräckligt med snö för att ha ett kul sportlov, det är nog helt lugnt.

Jo, jag kommer ju säkert ha skoj. Men tänkte om man kunde hika utåt kanterna och "pumpa lite puder" (;

Det har snöat mycket i Ramundberget på sistone (och även Funäs), så jag tror inte ni kommer bli missnöjda!

Olle

Slugggo sa:
Ramund har ju en rätt dålig snövinter i år, men jag tror att de flesta skidorter i sverige som skulle kunna erbjuda VVx7eGGe2pg]detta[/MEDIA] skulle vara ganska nöjda.

Thomsson, det kommer vara tillräckligt med snö för att ha ett kul sportlov, det är nog helt lugnt.
Har spenderat åtskilliga vinterveckor i Ramundberget och var där förra veckan. Snötillgången är absolut inte sämre än vanligt. Ramis hade en ovanligt dålig försäsong med kasst snödjup ända in i januari men nu är det gott om snö. Förra veckan bjöd på hur bra åkning som helst med puder i stort sett varje dag.

Lånar tråden lite.
Åker upp nu på lördag och undrar lite grann hur det ser ut? Åker upp med föräldrarna i 1v nu och har i princip inget åk sällskap så om nån är sugen på att hooka och åka lite puder (förhoppningsvis) så är det bara att höra av sig!
Inget parkhäng bara. Har självklart transceiver sond och spade!

Jag var i ramundberget/ funäsdalsberget under vecka 8.. ramundberget är nästan all puder uppkört och parken inte den bästa.. Men i funäs finns det goda möjligheter att hitta puder, sen är parken bra där!

Kan berätta att det finns inga som helst möjligheter till puder och snödjupet är dåligt.
Regnade idag, men kul ändå.

Kan rekommendera Barnbacken i tänndalen :D Även ramundparken och trötparken

Thomsson sa:
Kan berätta att det finns inga som helst möjligheter till puder och snödjupet är dåligt.
Regnade idag, men kul ändå.

Kan rekommendera Barnbacken i tänndalen :D Även ramundparken och trötparken
Vi körde puder i onsdags så nog finns det puder allt...

Senast ändrad:
Ja i Onsdags fanns det säkert puder på sina ställen!
Men när gjorde jag inlägget?

Sen snöade det ju i morse så det är säkert fullt åkbart i "offpisten" nu, ingen koll dock. Kom precis hem till Falun.

Hasse: Sluta retas, jag får tår i ögat ;( (För jag antar att du fattar vad jag menar)
Olle: Verkade som så när vi drog hem, surt som fan!

Ramundberget verkar ge upp sitt främsta signum, citerat från nyhetsbrevet:

"I Ramundberget har vi alltid stått på naturens sida. Vi tycker till exempel att det är naturligt att åka skidor redan i oktober och att fortsätta in i maj månad. Men de senaste två åren har snön liksom hängt i luften utan att ramla ner förrän mot jul. Onaturligt sent, alltså, om du frågar oss.

Hursomhelst så har vi bestämt oss för att hjälpa naturen att hitta tillbaka till sin gamla, naturliga rytm. Hurdå? Genom att låna lite kallt vatten från Ljusnan och blanda med kylig oktoberluft får vi till åkbara backar tidigare än någonsin förut! Mest för att inspirera vädrets makter att komma igång. Natursnö är ju ändå vårt signum. Så länge det snöar på jorden, kommer det väl att snöa i Ramundber get, tänker vi.
Allt är som vanligt häruppe alltså. Förutom att vi nu vet när snön kommer."

Alltså inte bara natursnö längre, det stör inte skidåkningen men den puritanska känslan får sig en rejäl törn.

Tillbaka
Topp