randoskidor

• Trådstartare Trådstartare gaerald
  • Start datum Start datum
G

gaerald

Guest
randoskidor
yo
Letar efter ett par randoskidor inför kommande säsong. Har åkt mycket om än betydligt mycket mer pist än offpist och jag har därför ett par relativt nya manchesterräcers därför kan skidorna vara 100% offpist. gillar skogsåkning och är sugen på rocker. har kollat in atomic coax och hört en del gott om dem, prisvärda också;) några andra förslag? hade också tänkt mig ett par dynafit bindningar till det....
vikt: 72kg
längd: 180 cm

peaceout

randoskidor
kollade upp både stoke och zen oxide o de verkar båda riktigt schyssta :) men har hört att dynafits fäste för stighudarna kan skapa otrevligheter i tajta skogsåk, är detta bara bullshit eller?

randoskidor
Köpte ett par The Stoke med FT12 i våras, har tyvärr inte hunnit testa dem ännu...
Kan bara säga att rockern/early risen ,vilken man vill, är ungefär som på mina EHP 193 07/08 och utan nollspann. Den enda som oroar mig är längden, men är ju trots allt turskidor så skall nog funka.
En sak är säker, de är löjligt lätta både i handen och på foten!

randoskidor
Någon som har koll på vad man skall satsa på för längd för ett par Dynafit Stoke. Är 178cm och känner att 182cm skulle vara mest optimalt, men man blir ju undrande då det ändå är ett par tur-skidor. Känns som att 173 kan bli väl kort, även om de blir mer lätthanterliga.

Några tips, förslag, råd?

//Erik

randoskidor
åker på k2 sidestash dom har under bara skidor genom tänkta stighudar med ett bra fäste att fästa dom i låsnar aldrig när du får is på hudarna efter en lång dag

Tillbaka
Topp