rasistiska jävla pistvakter...

freeride_nu

Aktiv medlem
Jag funderar varför det inte är tillåtet för skidåkare att åka pipe hemma i Leksand. Brädåkarna bryr sig inte det minsta utan det är dom jävla liftskötarna som sätter käppar i hjulet för oss. När vi snällt frågade varför vi inte fick åka där fick vi bara svaret: "här är det jag som bestämmer!"
Rasistiskt mot skidåkare, jajamensan.

Verkar ju vara riktigt kasst. Har inte blivit utsatt för nån rassevakt själv men dessa skyltar som står längst upp i pipen gillar jag inte. Dem som det står att skidåkare inte får åka i halfpipen på. Verkar som att det är på ren vrånghet de bråkar om det. Om de tog reda på fakta så skulle de veta att det inte är skidåkarna som förstör pipen utan de som inte kan åka pipe. Åker man upp med fint skär på vallarna och hoppar runt så förstör inte skidor nåt mer än bräda. Nä det som sabbar pipen är de som åker upp på kanterna och inte vrider kroppen och åkdonet neråt, utan hasar ner och tar med sig en hel massa snö som blir liggandes på pipebotten. Detta gör att pipen vid mildare temperaturer kommer få formen av en pösmunk. Om de ändrade skylttexten från ett förbud till ett påbud om hur man ska bete sig i pipen och hur man ska åka så tror jag att fler skulle lära sig åka pipe och det skulle bli en trevligare stämmning i backen. Jag själv upplever inga elaka kommentarer från några snowboardåkare när jag åker. Enda gången jag fått höra nåt var från några 14-åriga snowblades-åkare som även de åkte i pipen men på ett verkligt taffligt sätt. Men dem bryr man sig inte om.

Om nån pistvakt med dålig attityd läser detta så tycker jag att ni inte skapa dålig stämning i backen med era översittarfasoner utan åk själv ibland och beblanda er med atmosfären. Har själv varit pistvakt ett tag så jag vet hur snacket går. Men de flesta som håller på måste nog häva ur sig sina aggresioner på någon för att de har en tjatkärring till fru hemma som aldrig låter dem tala.

Hej!

Nu har jag verkligen inget bättre för mig än att märka ord ...

Jag tycker det var lite hårt av dig att
kalla pistvakterna rasister, det är ett
väldigt laddat uttryck i dagens sverige...

Man kan väl knappast kalla skidåkare för en
ras, jag har svårt att tro att skidåkning
är så avgörande för överlevnaden så att evolutionen har påverkats av det.
Jag kan inte heller påminna mig om att
jag sett nån mutant som varit optimerad
för skidåkning (däremot har jag sett en
som var optimerad för windsurfing).
Som ett tredje argument kan anföras att
jag inte tror att skidåkare endast avlar
sig med andra skidåkare eller att skidåkare
avlar fler avkommor än andra, nej snarare
tvärtom om man tar i beaktning hur svårt
det är att ha ett långvarigt förhållande då
man är halva året i Alperna...

Nej det som du har råkat ut för är väl snarast diskriminering... Nåt msom inte är
bra men knappast lika allvarligt som
rasism ....

OBS! Ovanstående inlägg är snarast att betrakta som ett litet muntert tillrop,
vi vill inte ha fler "belagsdiskussioner"
:-)

varför dra upp den 9 år gammal tråd? låt dom vila i frid

Skön tråd! tillbaka till skidförbud, snowboardpark och Cherry Coke ifrån Prag.
1999 va tider hahah.

Senast ändrad:
Granbergets pipe i Leksand är öppen för skidåkare nu.
Granberget är den skidort där jag kan vara för mig själv ibland...
Det är nästan fler snowboardåkare än skidåkare där alltså, ett av sveriges få "snowboardhålor"

SverigeTomten sa:
Det är nästan fler snowboardåkare än skidåkare där alltså, ett av sveriges få "snowboardhålor"
Haha i helvete heller!
Det finns ingen pipe kvar ens!

Granberget är skit!

Ktrum sa:
SverigeTomten sa:
Haha i helvete heller!
Det finns ingen pipe kvar ens!

Granberget är skit!
Jag är mycket medvetan att granis är skit, som du säger.
Men granberget är min moderbacke (där lärde jag mig att åka snowboard) och varje gång jag åker där så kan jag åka helt ostört, hemma är alltid bäst!

Pipen finns kvar men den var avstängd 07/08 pga snöbrist. Annars så är den den bästa pipe jag känner till i mellersta Sverige.

Vad du nu än säger så är Granis min håla, ...mitt hem.

Senast ändrad:
MattiasSteady sa:
varför dra upp den 9 år gammal tråd? låt dom vila i frid
jävla whinestein låt bli å läs trådfan då. Blir så trött.

För övrigt tycker jag det är ganska intressant att det var så sent som 1999 skidåkarna levde under förtryck.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp