Rätt skidor till mig

Rätt skidor till mig
Tjeenare, jag bor hyfsat nära en backe som jag inte har tagit användning av sen förra året då jag för första gången åkte skidor (11 vårar är jag). Men iallafall då när jag testa på att åka skidor så tyckte jag det var extremt kul, så nu skulle jag gärna vilja få tag på några skidor och åka mycket denna vintern =) Jag är cirka 145 cm lång och har sko storlek 36-37 (dock så spelar storleken på skon inte så stor roll antar jag men ifall ni hittar något skidpaket^^) Jag vill ha några hyfsat billiga nybörjarskidor.

Tack på förhand!

Rätt skidor till mig
vad vill du har för sorts skidor? vill du kunna åka med dom både i pisten och utanför? eller vill du ha ett par skidor som passar mer för hopp/offpist?

jag skulle gå till en vanlig sportbutik typ intersport,stadium. då både butikerna både har egna märken men även de flesta andra. där har dom allt ifrån mjuka lätt åkta pistskidor till lite mer utmanande skidor. och med alla skidor så ingår bindningar och oftast montering i butik efter dina pjäxor. så beroende på vart du har tänkt att åka i backen, men även hur mycket utmaning du vill ha av skidorna så finns det där. så ta en sväng förbi och fråga den ansvariga på skidavdelningen vad det finns för olika typer och modeller av sidor så du får dig en bild av vad du vill ha för skida. därefter kan du göra ditt val vad för skida du ska ha. och bor du i gbg området så vet jag att intersport har bra dealar nu på skidpaket men även en försäkring som gör att du kan åka på skidorna en hel säsong men om du inte är nöjd med dom byta dom mot andra skidor. om jag inte har helt fel.

hoppas det var till nån hjälp isaaken =)

peace

Rätt skidor till mig
Först, en eloge till ett inlägg där en 11-årig skribent gjort sig förstådd på ett sätt som de flesta 20-åringar inte verkar klara av. Lägg lite energi på att skriva, så blir svaren bättre.

Sedan kommer vi till skidorna. Jag slår ett slag för skidaffären "Blocket" eller köp&sälj här på freeride. Om du tänker börja åka skidor skall du inte lägga för mycket pengar på något som du antingen kommer att hata eller i vilket fall växa ur på något år. Dessutom är risken stor att du kommer hem med skräpgrejor från Intersport/Stadium och då är det inte kul att åka heller...

Min dotter är i din ålder och har åkt i fem år nu. Från början blev det billiga hyrskidor men vi insåg snart att begagnat är bättre och nu har vi faktiskt köpt helt nytt, men vi åker ganska mycket, även offpist, och hon har utvecklats en hel del sista åren.

För mellan 500 och 1.000kr får du ett begagnat skidpaket av skaplig kvalitet och du kan sedan sälja det vidare för ungefär samma pengar, eftersom du lär växa ur dem inom något år.

Lycka till!

Rätt skidor till mig
millgard sa:
Först, en eloge till ett inlägg där en 11-årig skribent gjort sig förstådd på ett sätt som de flesta 20-åringar inte verkar klara av. Lägg lite energi på att skriva, så blir svaren bättre.
Kan inte gøra annat æn att hålla med till 100% :P

Snödjup

Tillbaka
Topp