Rätt utrustning?!

Danieloo

Medlem
Rätt utrustning?!
Tja

Efter en resa från österrike är de så att jag nu har bestämt mig för att köpa ett par skidor. Har ju inte den största kunskapen inom detta så därför ber jag om lite råd. Hade tänkt o köpa skida och bindning men pjäxor ska jag köpa i fysisk butik.

Min åkning är ganska aggressiv och gillar att blanda lite kortare svängar med lite längre men föredrar lite mer slalom åkning. Åker väl 80% i pist och 20% off-pist.

Men har nu på senaste velat åka lite mer offpist och parker. Är 170 cm lång och väger 60kg

Hitta detta kit på sport-conrad, min budget ligger på 4500kr

Så har hittat dessa (Rossignol Experience 83 Open 13/14) och kollat lite på reviews, det värkar som att jag skulle trivas i dessa skidor. Är väl en medelbra åkare som vill förbättra mina kunskaper offpist och i pist utan att få en alltför bred midja på skidan.

Som bindning: Salomon STH 12 Driver Oversize 13/14 incl. Stoppers. Bindning har jag ingen koll på alls, någon som vet om dessa är bra eller passar bra med skidan?

Skidan finns i 160 och i 168 vet fan inte vilken jag ska ta. Väger ju inte så mycket så vet inte vilken längd som kommer passa mig bäst. Har använt den mallen för skidlängd, men nån som har någon ny info om hur man ser på skidlängder idag? Har tidigare åkt med slalom skidor så har vart van med kortare skidor.

Sista frågan är om någon sedan har nån bra pjäxa att rekommendera, är plattfotad så ganska bred fot

Tack i förväg!

Tillbaka
Topp