RCR Knarkar och tar bort hoppen i sina parker...

TexMurphy sa:
tydligen så skall också en stämning ha haft med det hela att göra... en kille bröt nacken i en landning från ett felbygt hopp och fick 14mil USD...
Javisst men det där var ju i staterna, summan jag hörde var för övrigt 20 mille (USD). Landet där man kan få ut miljonbelopp för att det inte stod i instruktionsboken att farthållaren på bilen inte är en autopilot. Rättsläget i Canada är visst annorlunda vad jag förstått det, mer svenskt (på gott och ont). Dessutom kan skidorten alltid lösa det hela genom att du skriver på en ansvarsförsäkran i och med att du köper liftkortet, är visst så Whistler gör vad jag förstått.

Är detta för att få dit mindre folk och behålla sin "puder-håla-stämpel" för de som åker dit eller handlar det om säkerhet? ^^

Fick svar på mitt mail jag skicka till de för nån vecka sedan:

Based on the correspondence which we have received from you, we thought it important to clarify the status of our terrain parks for the 2007/08 season. First of all, our decision relative to terrain parks has been finalized, and to clarify, there will be no man-made snow jumps at any of the RCR resorts this season. This decision was based on our commitment to provide our guests with a safe experience at our mountains, and to avoid the inappropriate use of these jumps. Our challenge is to help some of our guests understand that while we cannot control natural hazards, RCR chooses not to expose our valued guests, skilled or otherwise, to the air time involved in the use of man made snow jumps.

RCR will be operating rail parks at all of our resorts this season. New investments are being made in rail and box equipment at all RCR Resorts, with an aim to offer skiers and riders some of the best features of this nature in the country. More details about our parks, and a complete list of features will be posted to our websites shortly. We encourage you to visit www.skircr.com and click on the resort of your choice for regular updates, events and information. The new-format rail parks will have a good presence at our resorts, and they will be home to an RCR Rail Jam Series this season.

As an added safety initiative for the 2007/08 season, our parks will have controlled access. Visitors to our rail and box parks will need to acquire a season access pass, available at our resort Guest Services at a nominal cost of $5 per person. (For which you will receive a season access pass and a $5 certificate good at our Slopeside Coffee Bars.)

We take great pride in our resorts and our team works hard to deliver a positive experience for you our guest, and we hope that you will notice the ongoing improvements at our resorts during your future visits.

Once again, thank you for your feedback on this matter we always welcome your comments. We appreciate your passion for the sports of skiing and snowboarding.

Sincerely,

John Shea

Vice President, Marketing and Sales
Resorts of the Canadian Rockies

Så de lär ju inte ändra sig på den punkten, jaja får bygga lite BC-kickers istället och hoppas på ett galet puderår.

Pitor, fick exakt samma svar som du, och min kompis fick det han med. Så dåligt av dom att inte ens kunna skriva svar ordentligt. Om dom ens hade læst mitt mail hade dom inte sænt det svaret, før det svarade øver huvud taget inte på det jag skrev, dom har væl 3 olika mail dom sænder beroende på vilken katekori mailet tillhør. Riktigt lågt.

Men men, du har iaf 2 pers till som hjælper dig att bygga kickers :)

Suck och nu kommer det ligga massa sälar överallt i terrängen...

Precis det jag gillar med parker som har hopp... det håller sälkollonierna samlade på ett ställe...

Haha, Gött att man får hjälp o bygga=) Inte för att det kommer göras varje dag mr TexMurphy, men ibland är det rätt skoj att hoppa ner i det djupa vita...

Ser ändå mest framemot puderåkningen....

Lite trakigt maste jag saga, men aker man till fernie for parken sa ar det nagot som star fel till i bollen!

Hade du læst ovanfør sompa, så hade du nog sett att det inte gæller att åka till Fernie før parken utan att det handlar om att åka dit før att man gillar helheten av stællet, jag vill gærna ha en park att åka i om det t.ex. ær dåligt væder eller man helt enkelt kænner før det.

vore inte det enklaste att stänga av liftarna å stänga hela berget - så skadar sig ju ingen pga deras verksamhet...

Jag tror faktiskt att man kan lämna tillbaka liftkorten och få tillbaka pengarna. Den lagen finns i alla fall i Sverige. Ett exempel på det var när tusentals besökare åkte hem från sälen pga snöbrist och fick pengarna tillbaka.
Hoppas reklamationslagen finns där...

rillztaaah sa:
Jag tror faktiskt att man kan lämna tillbaka liftkorten och få tillbaka pengarna. Den lagen finns i alla fall i Sverige. Ett exempel på det var när tusentals besökare åkte hem från sälen pga snöbrist och fick pengarna tillbaka.
Hoppas reklamationslagen finns där...
Sälen har dock en "snögaranti", det var pga den som folk fick pengarna tillbaks. Ingen reklamationsrätt.

Tillbaka
Topp