Real Dope Self Edit

Real Dope Self Edit
döpte du din egna edit till "real dope self edit"

ambitiös kille...

tyckte inte heller den var så vidare dope! hade vart bättre o skippat foampiten och kört några smootha tricks på endast trampolinen!

Real Dope Self Edit
Tubprod sa:
linder sa:
rätt tråkigt att kolla på med tanke på att du inte landade 95% av tricken
HAHA! Try land self in this foam pit! It hurt as hell in my back!
Ballt med engelska...

Om det nu gör så ont, prova att lägg några tunna lite hårdare mattor över, mycket stabilare att landa på och dämpar bra... Sen är det ju inge "foampit" utan mer jävligt slitna tjockmattor :/

Sen spelar det ju faktiskt ingen roll alls hur ont det gör, fortfarande noskills att slänga det sådär och även om han nu är 100% säker så märks det inte och det gör det förbannat tråkigt att kolla på

Real Dope Self Edit
AFTERBANG sa:
döpte du din egna edit till "real dope self edit"

ambitiös kille...

tyckte inte heller den var så vidare dope! hade vart bättre o skippat foampiten och kört några smootha tricks på endast trampolinen!
nja jag vet inte om ambitiös är rätt ord, jag skulle nog säga att han är lite väl självsäker

Real Dope Self Edit
Er1k sa:
linder sa:
även om han nu är 100% säker så märks det inte
Jag tar det som att du skämtar.

Det är tyvärr heller inte noskills att slänga dedär tricken, vad du än tycker.
Hej Er1k ,

det enda jag blev impad av i videon va dom få sekunderna när han stompade dubcork 10an vid 1:12...

Hoppar själv trampolin så vet att man är bra mycket häftigare ner i tjockmatta än utan och det va inte mycket inverterat i denna editen och det är de som är svårt på trampolin/skidor... dubfronts/backs/side är trots allt noskills...

edit: from start to end
dub front
misty -> sideflip
dub 10
halvskruv dub sidovolt halvskruvd
dub sidovolt halvskruv
dub front
misty -> sideflip
dub 10 (late in i cork, rakt på rygg)
dub 10 (stomp)
misty -> misty
sw dub 10
2 3/4 front
dub side halvskruv
halvskruv dub side

10 volter / 4 inverterade
Något jag har tokfel på?

Senast ändrad:
Real Dope Self Edit
linder sa:
Er1k sa:
linder sa:

Hej Er1k ,

det enda jag blev impad av i videon va dom få sekunderna när han stompade dubcork 10an vid 1:12...

Hoppar själv trampolin så vet att man är bra mycket häftigare ner i tjockmatta än utan och det va inte mycket inverterat i denna editen och det är de som är svårt på trampolin/skidor... dubfronts/backs/side är trots allt noskills...

dub front
misty -> sideflip
dub 10
dub sidovolt halvskruv
dub front
misty -> sideflip
dub 10 (stomp)
misty -> misty
sw dub 10
2 3/4 front
dub side halvskruv
halvskruv dub side

Något jag har tokfel på?
Känns som om någon har tråkigt..?

Real Dope Self Edit
linder sa:
Er1k sa:
linder sa:

Hej Er1k ,

dub front
misty -> sideflip
dub 10
dub sidovolt halvskruv
dub front
misty -> sideflip
dub 10 (stomp)
misty -> misty
sw dub 10
2 3/4 front
dub side halvskruv
halvskruv dub side

Något jag har tokfel på?
Kul att läsa vad det var för något, och framför allt att du kunde allting. Men jag tror att det är din erfarenhet, som du säger, som gör din insikt lite rubbad i ämnet. Vem som helst kan inte slänga dubbla framåt/bakåtvolter, faktum är att det är ganska få - därför är det inte noskills. Det här baserar jag på ren uppenbar statistik och har ingenting och göra med vad jag tycker.

Det jag undrar, till dig som är kunnig - vad innebär det att vara inverterad?

Real Dope Self Edit
Er1k sa:
Kul att läsa vad det var för något, och framför allt att du kunde allting. Men jag tror att det är din erfarenhet, som du säger, som gör din insikt lite rubbad i ämnet. Vem som helst kan inte slänga dubbla framåt/bakåtvolter, faktum är att det är ganska få - därför är det inte noskills. Det här baserar jag på ren uppenbar statistik och har ingenting och göra med vad jag tycker.

Det jag undrar, till dig som är kunnig - vad innebär det att vara inverterad?
Vad är det för statistik? Den skulle jag vilja se :)
Faktum är den att vem som helst kan köra dubbel framåtvolt till matta efter bara en helgs träning om denna det nu bara har lite mod och vettig tränare, krävs bara 3-4 förövningar, framåtvolt, flying (framåtvolt till rygg) , samt överroterad framåtvolt men istället för att landa mage vrida ett halvvarv och landa på rygg . Sen är man klar för 1 3/4 framåt (dubbel till rygg) när man väl gjort det är det bara satsa till stå (vilket man aldrig gör på en trampolin)

likaså bakåtvolten , med vettig tränare går det dra dub efter en helg

hyllengren sa:
linder sa:
ey hur gör man en volt som inte är inverterad?
cork, bio, flat osv är offaxis och alltså inverterade

Det är inte riktigt volter eftersom man inte är upponer men inte enbart skruvar då man inte håller sig rak

EmilAlamaa sa:
fan vad du h8ar linder, trodde du var en p12a men gick in på din profil där det står att du är 23 år, tror du överdrivit lite där
Jag har iaf tillfört något till tråden det har inte du gjort och oavsett din ålder så va det ett sjukt meningslöst inlägg.

Senast ändrad:
Real Dope Self Edit
Står på Linders sida. Hade kunnat göra en film om jag haft en studsmatta och mjukmattor att landa på. Hoppa och bara ta i allt jag kan i diverse riktningar.

Real Dope Self Edit
lite överdrivet med att lägga den i forumet och döpa sin egen edit till Real Dope Self Edit. tror studsmatte-kategorin hade funkat utmärkt.

+1 till liders sista.

Real Dope Self Edit
inte för att trycka ner på att det va dåligt hoppat eller så, för det va det inte

Men det blir fruktansvärt tråkigt att kolla på när man inte landar till fötter :)
Lika så att det inte va så mycket variation, hade gärna tagit bort något hopp ner i mattan för ett trick på trampolinen eller något annat.

Prova att lägg en sådan här matta över dom andra mattorna för att det ska bli lite hårdare
matta_eins.jpg

Jag tycker själv att det inte blir lika jobbigt för ryggen/kroppen när man landar då man inte sjunker ner lika djupt, hatar att hoppa ner i foampits/tjockmattor då det inte går att landa något, är du skeptisk prova att bara hoppa rakt och landa på den :)

Senast ändrad:
Real Dope Self Edit
linder sa:
EmilAlamaa sa:
fan vad du h8ar linder, trodde du var en p12a men gick in på din profil där det står att du är 23 år, tror du överdrivit lite där
Jag har iaf tillfört något till tråden det har inte du gjort och oavsett din ålder så va det ett sjukt meningslöst inlägg.
Om du inte förstod vad jag menade så var det att jag inte håller med dig i det jag citerade av dig! Jo, jag kanske var lite oklar med vad jag menade. Men jag håller med Er1k, det är inte noskills att slänga tricken som han gör i filmen.
linder sa:
Hoppar själv trampolin så vet att man är bra mycket häftigare ner i tjockmatta än utan och det va inte mycket inverterat i denna editen och det är de som är svårt på trampolin/skidor... dubfronts/backs/side är trots allt
noskills...

Bara för att du kan vissa trick som han gör så betyder det inte att de är noskills att slänga dem och det är inte bara inverterade trick som är svåra, han gör ju också dem flesta volterna med skruv vilket inte är så lätt som du påstår. Han gör två olika trick i filmen som inte är inverterade och utan skruv, dubbel frontflip med superman vilket inte är noskills och inte något som alla kan, inte heller trippel frontflip. Likaså hela filmen + att han gör grabs på hälften av tricken

Finns mer att säga, men jag orkar inte diskutera detta i forumet då jag sällan tycker leder nån vart.[/b]
[/b]

ekebom sa:
linder sa:
EmilAlamaa sa:
+1
ekebom vad tillför du?

Real Dope Self Edit
Intressant att du nämner grabs, jag såg en japan på halvskruv dub side och safetygrab på misty -> sideflipen
Har du några fler att tillägga?

halvskruvar gör inte volter nämnvärt svårare, helskruv/dubbelskruv däremot då fuckar det ur

och trippeln va till rygg alltså 2 3/4 och är grymt, men inte ner i tjockmatta utan på trampolin, ner till tjockmatta claimar jag fortfarande att vem som helst med bollar och lite coaching kan göra.

Sen för att "hate'a" lite extra så kan man ju bara säga att denna filmen ligger otroligt fel
Studsmatta
Allt om studsmattor. Studsmatte-filmer ligger nu under videoklipp.
Den skulle inte ens ligga i forumet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp