Recco passé?

Recco passé?
Med risk förr missat.
Säljs Recco? Jag har kläder från Arcteryz, Norrlna, Haglöfs å ingen har Recco. Sista plaggen jag vet om som jag hade var ett skidställ från Tenson.
Material kostnaden på komponenter i Reccobrickorna kan inte ligga på mer än någon krona. Och har Recco haft patent så bör den för länge gått ut eller vara fullt möjlig att gå runt.
Var det inte så med Dynafit och pinbindning? När patenten gick ur så började alla andra att ta fram sina lösningar?

Recco passé?
Visst men som sagt, det behövs mer än detektorerna för att systemet ska funka.
Inte minst X antal personer vid lavinsök med specialutrustning som sysselsätter sig med detta. Istället för annat. Men det går tydligen ganska fort så visst..

Recco passé?
Med risk förr missat.
Säljs Recco? Jag har kläder från Arcteryz, Norrlna, Haglöfs å ingen har Recco. Sista plaggen jag vet om som jag hade var ett skidställ från Tenson.
Material kostnaden på komponenter i Reccobrickorna kan inte ligga på mer än någon krona. Och har Recco haft patent så bör den för länge gått ut eller vara fullt möjlig att gå runt.
Var det inte så med Dynafit och pinbindning? När patenten gick ur så började alla andra att ta fram sina lösningar?
Jag har Recco i massor av olika kläder. Inte för att det har varit något som varit avgörande för köp direkt men man ser ju loggan. Sitter ofta i hjälmar, jackor, skor etc. Jag har en känsla av att de sitter lika ofta i sommarkläder som i vinterkläder. Som ett exempel har Poc recco i sin Tectal-hjälm för MTB.

Recco passé?
Med risk förr missat.
Recco säljs:

Eller köp begagnat: Ta ut den, sy prydligt og gi plagget til Frälsningsarmén:

Recco passé?
Satt och kollade här på Hedvig Vessel när hon skulle knata upp på Bec inför tävlingen i FWT. Då gjorde de en Recco-test på henne innan hon gick upp. Ungefär som när man gör en check på transceivern.

Recco passé?
Något nytt i detta ämne? Kollade in deras hemsida och det finns inga nya framgångssagor att finna så jag antar att det nu är mer än 6 år (!) sen systemet var framgångsrikt. Sjukt ändå!

Tillbaka
Topp