Red Mountain / Rossland

Finemang

Ny medlem
Red Mountain / Rossland
Tja.
Vintern närmar sig och jag vet redan vart jag ska. Red Mountain.
Nu är det så att jag fått tag i ett helt hus att hyra.
Huset består av 2 plan. På bottenvåningen finns ett STORT kök, badrum och ett stort vardagsrum/hall. På övervåningnen finns 2 stora sovrum.
Vägg i vägg ligger pizzerian, tvärs över gatan ligger bästa(typ enda)puben. Under den ett "bolag". Alltsammans ligger i en korsning och i det 3e hörnet på korsningen ligger bästa stället för liftning till backen.
200meter ner för vägen är man på huvudgatan.
Vi snackar alltså om Rosslands i särklass absolut bäst placerade hus!(för en skibum)

Huset är inte nytt, men absolut inte ofräscht. Bara lite gammalt.
Jag har inte 100%ig koll på hur många bäddar det finns. Är ganska säker på att det var 2 sängar i varje sovrum samt en säng i hallen när man kom upp. Det jag vet är att de sov 5 vuxna där förra vintern under en tid. Ska kolla exakt antal bäddantal med de som bodde där i fjol. Var bara på övervåningen en gång och kollade läget.
På nedervåningen spenderades många kvällar då jag bodde 150m där ifrån.

Det bästa med det här huset är hyran. Den ligger på 900cad/månaden. Hyran delas jämt på antalet personer som för stunden bor där. Internet ingår och det finns en tv med en hel drös kanaler.

Det jag söker är alltså! 3(kanske 4) personer som är BRA på det de gör i skogen. Inga jävla parkråttor som inte vet hur man svänger. Eller sälen-slalom som inte vet att man måste ha ganska breda skidor i den kanadensiska fjäderlätta snön.
Fast en solig dag med fuktig snö så är en bc-kick inget man bangar på. Ålder spelar ingen roll så länge man inte har problem med att bo med mig som är 20. Annars är telemark, skidor, haschplanka och pulka välkommet. Du ska dock vara intresserad av att haika mycket.

Du får själv kolla upp läget runt Red. Kan säga som så att det är lite folk och fin skogsåkning.

Jag planerar att stanna hemma över jul och åka i mellandagarna. Dels för att mormor fyller jämt och dels för att jag då hinner jobba lite mer. Hemfärd sker i slutet på april.

Jag uppdaterar här så fort allt är klappat och klart med huset eller något annat dyker upp!

Vi hörs!

Edit: Jag kommer inte att jobba när jag är där. Allt annat än lätt att få tag på jobb där.

Senast ändrad:
Red Mountain / Rossland
Huset har som jag skrev 5 bäddar, men den 5e är i trapphallen så den vill man nog inte sova 4 månader i. Alltså sökes 3 personer.

Red Mountain / Rossland
Ok, för att uppdatera lite. Det finns 2 öppna platser kvar.
Jag har även bokat ett skåp uppe vid anläggningen som vi delar på.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp