Redigera filmerna från GoPron?

CalleQ

Ny medlem
Tjena! Har nyss införskaffat mig den nya GoPro 3 black och tänkte lägga ihop det jag filmat hittills. Är helt ny med o redigera filmer! Några tips på bra program att redigera i? Testade AVS video editor men filmerna blev i sjukt dålig kvalle! Vad ska jag göra för att få bästa möjliga kvalité!? :/

ChRizyBoOy sa:
Sony Vegas 10, enkelt och bra. Dock måste du cracka de..
En fråga angående sony vegas 10... Hur mkt kraft måste man ha i datorn? Jag har en macbook air med bara 2 gb ram? och 2,1 ghz processor tror jag... funkar det?

För att testa Sony koncept utan att vare sig bli ruinerad eller begå upphovsrättsliga brott är Sony Movie Studio 11 ett helt ok val för runt 300 kr. Det har fått lite användbara nyheter den senaste tiden, som tex möjlighet till automatisk bildstabilisering, ett antal fler ljudspår och stöd för 60 fps-klipp mm. Skillnaden mot Vegas är fortfarande stor, men det är i många fall en fördel om man bara ska göra lite enklare redigering. Vegas är inget man kliver in i som nybörjare och utnyttjar fullt ut direkt... å andra sidan kanske det är lika bra att ta tjuren vid hornen från början.

CalleQ sa:
Hur gör ja med 120 fps klipp då? Funkar det?
Vet ej. Det går ju alltid att testa med trial-versionen. Det är nog ingen dum idé överlag när det gäller val av program, så att du kan se om du får en acceptabel prestanda med Air:en.

kracka?

Senast redigerad av en moderator:
Om man inte ska använda produkten på professionell nivå så är det inte värt att betala för det. Uppmuntrar inte till det, men crack är enklast som de andra säger.

Hejsan, jag köpte en gopro3 silver och när jag lägger in mp4 filen ( som är orginal efter att ha filmat) i sony vegas 11 funkar det helt ok men när jag har rendrat klart (använder checkrutan " matcha liknande inställningar" ) så börjar filmen lagga, eller fpsen går ner till typ ca 1-2 frames per sec. någon som har samma problem eller som vet hur man fixar det.

där är en testvideo. tacksamm för svar.

Tillbaka
Topp