Redigerings hjälp

criiille

Ny medlem
Redigerings hjälp
Hej, jag undrar om någon vet varför det står så här när jag trycker "saver movie file" för att spara nåra klipp i windows moviemaker: Windows movie maker cannot save the movie to the specified location. verify that the orginal source files used in your movie are still available, that the saving location is still available, and that there is enough free disk space available, and then try again.

Å jag har kollat att de finns ledigt med utrumme , sen så har jag kollat så att klippen finns kvar på datorn. Ps. klippen kmr från sony cybershot (digital kamera) om det har nån betydelse....

Så när det inte funkade provade jag å lägga in dom i sony vegas 6.0 men då stod det: The plug-in needed to read the file MOV00205. MPG is not registered
You can click the Register button to register a plug-in that will read this file.

( jag kan lägga in andra klipp men inte dom från den kameran)

Då försökte jag det men de va ass krååångligt så då sket de sig ocså, så andtingen om nån vet ett lättare sätt å få hem plug-in skitet lr om det går å göra om filmklippen så de vegas kan ta in dom.( jag kan lägga in andra klipp men inte dom från den kameran)

så sammanfattnings vis så : vill jag kunna lägga in klipp i vegas.

å bara en sista fråga , du behöver inte svara om du inte orkar(vet att jag skrivit mkt) , när jag trycker in den här sony cybershot kameran med usb, så känner datorn inte av det, så det går inte å använda usb:( så då måste jag ta minneskortet , men då kan jag inte ju inte få klippen som är sparad på själva kameran....

TACKsam för svar :D.... även fast jag fråga/skrivit mkt

/ Christofer

Senast ändrad:
Redigerings hjälp
movie maker problemet är för att filerna antagligen inte ligger på samma plats som de låg på när du la in dom i movie maker... lär ju stå om du tittar på egenskaper lr nåt på filerna och sedan bara lägga tillbaks dom där de låg från början

o i vegas ligerr problemet antagligen i att programmet inte klarar av formatet från just den kameran.. titta om det är ett annat format på de filer som funkar..

titta om du fått med nån cd med drivrutiner till kameran då lär det funka med usb

Allt blir iofs lättare om du köper (laddar ner) premiere pro

Redigerings hjälp
men asså när man lägger in det på datorn så blir det en mpeg fil å det sak väll funka?, annars om jag fatta dej fel med format, haru något tips å söka på för sökord på google eller nått då?

Redigerings hjälp
när jag tryckt in usb:n så kmr det en ruta upp där det står: sätt in CD:n med etiketten windows XPprofessional CD-ROM i CD-ROM-enheten (J:) ock klick på OK.
DU kan också klicka på OK om du vill att filer ska kopieras fråne en annnan plats, exempelvis en diskett eller nätverksserver
å jag har fått bara fått en skiva med ( vad jag har sett iaf) å det står bara sony cybershot,
så jag provade stoppa i den men då kom det upp nått konstigt pogram med massa typ almenakor i :S .... och den där rutan ändras till: en del filer p åwindows xp professional CD-Rom behövs. sätt in windows XP professional CD-Rom i nedan angiven enhet och klicka på OK.

Redigerings hjälp
PS. det där med att jag inte fick in dom i moviemaker ... kan jag då flytta dom där filerna jag har på kamerna till den plats dom kom från (vart dom nu kom från), å sen kunna lägga in dom på moviemaker då? för jag har tyvär raderat dom från kameran:('
å det där med vegas.... Mpeg filer å sånt sak funka , men vet inte varför det inte funkar, har du nån/ide/vet nått pogram lr nått som kan få de att funka i vegas?

Redigerings hjälp
Hej!
Jag har laddat ner Premier Pro och fattar inte ett piss.
Jag har lagt in filmsnuttar och ljud, men det är då problemet kommer.
HUR LÄGER JAG IHOP ALLT SHIT SÅ ATT JAG KAN TITTA PÅ DET SEN..!?
Mvh/ Nybörjaren =)

Senast ändrad:
Redigerings hjälp
titta på olika tutorials.. går knappast att skriva ner allt. jag lärde det mig genom att sitta och knappa igenom allt

lär ju finnas på adobs hemsida också

Redigerings hjälp
jibb_putte

Jag råder dig att först försöka skapa en film i tex. Windows movie maker så du lär dig grunderna med att klippa / redigera film. Adobe Premier Pro är väldigt mycket mer avancerat och är nog inte programmet för nybörjaren :)

Redigerings hjälp
av Way:Jag råder dig att först försöka skapa en film i tex. Windows movie maker så du lär dig grunderna med att klippa / redigera film. Adobe Premier Pro är väldigt mycket mer avancerat och är nog inte programmet för nybörjaren :)

Men moviemaker funkar inte på min data jag lägger in ett klipp och så sen så kommer det upp en plopp up som säger att "Windows moviemaker har stött på ett problem och måste avslutas"?!

Varför blir det så? är filerna av fel format kanske?

Mvh/ Patrik

Redigerings hjälp
Jag har gjort en massa filmer på min gamla dator:P Men jag skulle bränna ut dem på en skiva och sen lägga in dem på den nya datan...! Men så Dum som jag e så glömde jag så klart det :( Satan:( Det var på Videimpressione 2.0 det är ett bra nybörjarprogram=)

Mvh Patrik

Redigerings hjälp
jibb_putte, Anledningen till att windows movie maker krashar är nog för att det fungerar inte så bra med alla codecs. Testa att avinstallera dom video-codecsen som du har laddat hem så ska det nog funka.

Redigerings hjälp
Jally sa:
men lär dig engelska,du har för lite utrymme på disken
läser du ursprungsinglägget ser du att han har kollat det.

varför använder du inte det där Videimpressione 2.0 på nya "datan"? du verkar ju kunna det och om jag ska vara ärlig så verkar steget till premiere vara lite för stort för dig.

Tillbaka
Topp