Redigeringsfunktionen, vara eller icke vara?

jeffa

Ny medlem
Vad tycker folket?

Jag tycker funktionen är viktig när man skapar en tråd eftersom man ibland vill ändra i rubriken, presentationen eller annat men är det rätt att man ska få redigera inlägg som man skriver i själva tråden?

Jag stör mig på när folk inte vågar/vill stå för vad dom skrivit. Jag tror också att vi skulle kunna få ett något trevligare forum om man inte kunde redigera sina inlägg utan var tvungen att stå för det man skrivit.

Dessutom skulle ju folk tänka igenom det man skriver en extra gång och det vore väl inte fel?

Kommentarer?

Asså jeffa försöker du slå nå nytt rekord nu i att typ slå upp så många trådar på kortast tid eller?

Men jo nog är det ganska bra. Alltid bra att kunna ändra det man skrivit.

Men jo du har ju rätt i det också att man måste tänka igenom det man skrivit mycket mera om vi inte hade den här funktionen.

jo men de är ju asbra att ha den funktionen, men visst.. att folk redigerar bort saker suger ju, fast bättre de än å skriva nått som man skrivit dåligt så alla börjar klaga på felstavningar å sånt som man märker efteråt?

jAG TYCKER INTE MAN SKA VARA RÄDD ATT FOLK KLAGAR FÖR ATT MAN STAVAR DÅLIGT. aNTINGEN SÅ FÅR MAN SKITA I ATT FOLK KLAGAR ELLER SÅ FÅR MAN LÄRA SIG STAVA. sVÅRARE ÄN SÅ ÄR DET JU INTE.

oCH OM MAN ÄNDÅ SKA IN OCH REDIGERRA STAVNINGEN SÅ KAN MAN VÄL LIKA GÄRNA GÖRA DET JOBBET FRÅN BÖRJAN.

Köper inte ditt resonemang Jeppe...

(Och ja, capslock råkade vara intryckt. Orkar inte skriva om)

man ska kunna ta bort olämpliga texter som man vill. om man vill ta bort nåt man skrivit
som typ sög så får man väl det! typ väldigt osmart idè

Äh, man kan inte alltid göra rätt från början, lika bra att kunna gå tillbaka och redigera/editera eller vad man nu vill göra.

Visst skulle vara smart, fast inte ta bort den helt och hållet. På ett annat forum jag hänger på, där har man 6 min på sig att redigera inlägget sen är det kört. Vilket jag tycker är bra. Då hinner man upptäcka felen och hinner ändra,men kan inte ändra sitt inlägg efter vad andra skrivit, vilket många gör här...

Så visst, men kör på att man kanske har 10 min på sig att ändra sen får inlägget vara som det är...

ecco87 sa:
Visst skulle vara smart, fast inte ta bort den helt och hållet. På ett annat forum jag hänger på, där har man 6 min på sig att redigera inlägget sen är det kört. Vilket jag tycker är bra. Då hinner man upptäcka felen och hinner ändra,men kan inte ändra sitt inlägg efter vad andra skrivit, vilket många gör här...

Så visst, men kör på att man kanske har 10 min på sig att ändra sen får inlägget vara som det är...
låter sjukt bra. då kan man inte ändra efter någon citerat eller liknande.

Nä, exakt och det funkar bra på det forumet,dom har över 50.000 medlemmar. över 3 miljoner inlägg totalt och det har då aldrig klagats lr. nått på redigeringsfunktionen. Så kan det forumet klara det brode FR kunna det oxå.....

Det är samma regeler för både nystartade trådar och inlägg....

Vad säger Johan?

Senast ändrad:
Jag tycker det är bra.
Ditt resonemang stämmer väl lite men samtidigt vore det skapligt jobbigt med en massa "fdel srabade inklögg" eller hur?

Sen kanske man har något att tillägga i ett ämne, och då är det onödigt att slänga iväg ett helt nytt svar.

Men som jag gav förslag på att man har 10 min på sig att ändra dt funkar, då hinner man mycket väl upptäcka sina stavfel. Läser inte folk igenom sina svar innan man postar det i en tråd?

Det funkar bra med att skriva ett nytt inlägg om man vill tillägga något i ämnet på större forum än FR så varför skulle det inte funka här? Sen om jags ka gå till mig själv, så läser jag en tråd en gång sen läser jag bara nya svar i den tråden, inte kollar jag om folk redigerat sitt inlägg. Vilket resulterar i att många ändå skriver " Ja, men jag la till det i mitt tidigare svar!" = nytt inlägg ändå, då kan man lika gärna redan från början skriva nytt svar och man får fler som ser det också.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp