Redigeringsprogram laggar

rosander

Ny medlem
Nu äre det så att jag kola över ett nytt redigeringprogram jag tänkt använda i vinter, pinnacle.
Men när jag ska testa att klippa och sen spela upp så laggar det på displayen där det man klippt ihop visas, någon som har något tips eller är ända sättet ny dator kanske?

har använt pinnacle 8 och det fungerde bra, videoredigering tar ju almänt mycket datorkraft så probemet kanske ligger där. Vad har du för burk? Sen kanske det skule gå att updatera programmet med någon ppatch som bode ligga på pinnacles hemmsida.

har ni 10 så är de ju 3gig stort så ni måste ha
en hyffsad dator om de inte ska lagga!
till skillnad från vegas som typ är 40mb, iaf 4;an
iafall du köpt det så står det ju på förpackningen vad den kräver!
ifall du laddat ner den står de ju på typ elgiganten eller vilken affär
den nu säljs till!

Det är lite surt. Tror det är version studio 10. Det borde funka med tanke på att jag har en hyfsat ny dator. Hade nån polare som snacka om nåt space mellan några filer men jag fatta ingenting,, fan.. Nån som har någon annan idé? Kanske nåt nytt redigersprogram som nite är allt förstort men ändå uppfyller de stuffsen man vill ha i programmet?

Jag har en pissdator. För mig laggar det när jag använder digitalkameror och dåliga DVkameror. Med super8 och bättre DVs så laggar det inte. Detta händer för mig i både vegas, pinnacle och adobe premiere pro.

Allt hänger på arbetsminnet, RAM minnet alltså. om du har mindre än 512 mb så är det klart att det laggar men om duhar över 1gb så bör det vara lugnt. Kolla programmets sytemkrav och om din data uppfyller dom kraven.

Jack

Tillbaka
Topp