Redigeringsprogram till Mac, tips någon?

jeffa

Ny medlem
Endast bärbara datorer!!!

Som rubriken lyder, vilket program är bäst att redigera video med i Mac och varför?

Någon som har erfarenehet av skillnaden (redigeringsmässigt) mellan Mac och PC?
För/Nackdelar???

Jeffa

(Ursäkta den struliga frågeformuleringen men jobbar samtidigt som jag freerajdar så hinner inte fixa till det men ni förstår säkert..... eller???)

Adobe premier pro , skulle jag säga. Dels för att det är det programmet som jag använde när jag redigerade på pc. Och dels för att det nu återigen finns till mac. Var några års uppehåll där den inte gjordes till mac. Vet inte vad adobe tänkte då mac är såpass mycket bättre med allt som har med video, ljud o bilder att göra.

Kort och gott så är adobe premier ett riktigt bra programm, därför gillar jag det.
Lycka till i ditt sökande,

Det bästa är ju Final Cut, sen hur mycket pengar du vill lägga ut eller om du vill ha ett lättare och mindre avancerat program så adobe premiere. vill du ha ännu smidigare duger det med programet som följer med till mac,

Känns inte som att FCP är det bästa, även om det är bra.
Om du nu är ute efter det bästa, som du skriver, ska du nog leta efter Avid eller liknande. Är dock dyyyrt att köpa, och svårt att få tag på via nedladdning, speciellt till Mac.

Men som sagt, Final Cut kommer nog täcka dina flesta behov. Är relativt lätt att få tag på också.

avid är ju typ så här I-----------------------------I dope!
final cut är så här I--------------I dope
jämfört med premier och vegas som bara är så här I----I dope!

så final cut är väl det ända vettiga att stoppa in i burken.
eftersom att avid köper man inte på en normal årslön.

kort och gott, final cut går att ladda ner, är sjukt bra och har allt.
profsigt och lätt är dom orden som passar till finalcut

lycka till!

Tillbaka
Topp