Rekomendera

Rekomendera
Skulle någon kunna rekomendera en bra freeride bräda förr en bra åkare förrst tänkte jag mig salomen fastback men jag skulle hellst vilja ha en extrem jag känner mig mer hemma på dom. har åkt deras transer model förrut men men nu skulle jag vilja satts på en mer åk bräda istället för en trix bräda. har ni några tips?

Rekomendera
du verkar ju rätt hemma på området och verkar veta ungefär vad du vill ha. Åk till någon extrem-återförsäljare och fråga vad dom skulle rekommendera.

Rekomendera
Dina brädönskemål verkar stämma överens med mina, jag köpte nyss en extrem xmc 164 som jag visserligen inte hunnit provåka än men jag har höga förväntningar.

Kanske även kan vara nåt för dig

Rekomendera
Efter att ha kört både Extrems och Salomons toppmodeller de senaste åren (bla mycket Fastback) kan jag bara säga att båda gör väldigt sköna brädor. Tyvärr har jag haft en hel del problem med hållbarheten på båda fabrikaten!! Till tävling (BX) använder jag Extrem XMC 164 (i en förstärkt WC-upplaga) och det är nog den grymmaste bräda jag tävlat med!! Men när det gäller min övriga åkning har jag gått över till Palmer Big Light, har aldrig haft en bräda som hållt så länge (2 månader nästan daglig användning).

Rekomendera
burton custom x verkar skitbra, har inte åkt på den än men jag har varit snäll hela året så kanske tomten kommer med en..

annars vet jag inte vad xover har kört på för brädor? har haft en extreme bräda och den höll i en månad.. men sedan dess har jag kört på min burton rippey i över 200 dagar nu och den är fortfarande kanon.. men det är klart att man är lite av en prylbög och vill ha nya grejer.

ha det fint

Rekomendera
Well, jag kan väl kontra med att jag lyckades trasha min Burton Rippey på fem veckors åkning... tyvärr, för i övrigt var det en grym bräda.

Rekomendera
Tråkigt när ens älsklingar går sönder, tyvärr kan ju detta hända med vilken bräda som helst bara man bär sig rätt åt.

Tillbaka
Topp