rekommendationer skidor

dkingbrant

Ny medlem
rekommendationer skidor
Hej alla Pist smiskare och Puder letare....
vill börja med att tacka för ett fantastiskt forum med en massa kunskap och erfarenheter

har just nu ett par Völkl Deacon 74 .. ett par riktiga pistsmaskiner, men känner väl att det kanske inte är helt i min linje för vad jag vill åstadkomma i backen..

det jag egentligen söker är ett par riktigt bra allmountain skidor som fungerar både i pist, puder, offpist samt går att åka switch med.. tex göra noosebutters ,hopp mm.

finns dessa och vad ska jag kolla på.. har tittat på så mycket skid test videos att man blir trött i huvudet.. nu vill jag ha konkreta tips ifrån er som kan ..

HJÄLP MEJ :)

termons

Aktiv medlem
rekommendationer skidor
Tja. Nu vet vi ju inte alls din nivå och puder och allmountain funkar bara sådär..

Blister buyers guide är bra utgångspunkt om du vill få litet info om hur olika skidor skiljer sig från varandra.

Där kan jag tipsa om Fischer ranger 94 som en mittemellan skida med dina preferenser. Läs den först och fundera sedan åt vilket håll du vill gå. Hittas på sida 67.

lainenR

Aktiv medlem
rekommendationer skidor
Black Crows Atris är en väldigt bra avvägd skida för det du letar efter. Jag har samma kriterier som du och mina Atris har inte gjort mig besviken.
Dom är oväntat roliga och bra i pisten för sin bredd, särskilt när det börjar bli lite uppkört. Funkar rätt bra i parken, nosebutters är inga problem och tacklar 50 cm pudersnö alperna med bravur.
Det finns skidor som gör allt ovan bättre men passar mig bra som vill ha en skida som går att trycka på med, samtidigt som den är lekfull och funkar på dom flesta delar av berget.

dkingbrant

Ny medlem
rekommendationer skidor
Black Crows Atris är en väldigt bra avvägd skida för det du letar efter. Jag har samma kriterier som du och mina Atris har inte gjort mig besviken.
Dom är oväntat roliga och bra i pisten för sin bredd, särskilt när det börjar bli lite uppkört. Funkar rätt bra i parken, nosebutters är inga problem och tacklar 50 cm pudersnö alperna med bravur.
Det finns skidor som gör allt ovan bättre men passar mig bra som vill ha en skida som går att trycka på med, samtidigt som den är lekfull och funkar på dom flesta delar av berget.
Tack ska kolla in dessa

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp