religon

religon
Hmm. Svårt att uttyda en klar frågeställning. Ska försöka att hjälpa dig. Klart att grabbarna ska kunna hämta hjälp till sin hemläxa i SO:n här på freeride. Här på forumet är vi alla vänner!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig på grund av ideologiska skäl. Sorry.

religon
Vad hände med tillbedning av snöguden? Har dock inget namn på religionen, men snöbaren, på vilken tillbedning sker ifrån, verkar knappast ha varit välanvänd i år, åtminstone inte i Europa.

Rock on!

religon
Den stora Telisguden/Snöguden som väljer att beströ bergen med snö av varierande sort, han finns dock inte alls i södra sverige...

Vissa dagar så ler han mot dig, andra så är han vrång och ger dig bristande skare, kartong eller blåtan (riktigt smaskig djupslask som är som betong).

Träffade honom även i Frankrike då han beströdde ett berg med nästan 70 cm snö en natt:-)

För att behaga honom/henne så skall man helst offra jungfruskidor (oåkta dyra skidor), men då tillbedjarna ofta är snikna så blir det mest risiga lagg med minst en säsong på nacken! Därav den varierande snötillgången de senaste åren:-)

religon
Lestadianerna kickar ju alltid fett. Bränn tvn, flytta till tornedalen och avla fler lestadianer bör säkra en plats i paradiset. Jag är osäker på om skidåkning räknas som en synd.

religon
Av min pluggarkompis Lina som kommer från Norrland hörde jag faktiskt senast i dag av en slump talas om en jättereligiös grupp uppe i Kiruna. Dom verkade vara som katoliker och jätteextremt troende. Vad dom trodde på framgick inte. Det kanske var Leastndealer hon menade? Dom verkade åtminstone leva ett ganska torrt liv.

Tillbaka
Topp