rengöring av knäskydd?

Liinus

Ny medlem
rengöring av knäskydd?
Jag har avslitet korsband och har ett knäskydd med stålskenor(?) på sidorna. Undrar om det är någon som kan tipsa mig om hur jag bäst rengör detta skydd, då skenorna är svåra att få ut, känns som man pajjar hela grejjen om man ska slita ur dem jämt. Skyddet ger mig typ svamp på benet och sårigt knäveck, så jag behvöer verkligen kunna rengöra det varje gång jag använt det. Har testat köra med extrastrumpa under men det blir så tätt...
Nåt tips eller någon jag kan vända mig till? Mkt tacksam för svar.

rengöring av knäskydd?
tjena, har samma sorts skada, o samma sorts skydd. Jag använder mitt för o spela fotboll o för skidåkning, dock behöver jag inte tvätta det efter varje gång, så jävla svettigt blir det ju inte. Se till att när du tvättar det, att verkligen skölja ur det, kan ju vara att du har kvar lite tvättmedel o pga av det så får du irriterad hud (svamp etc). jag kan få det någongång om jag inte tvättat skyddet på länge, att huden blir röd, men det går bort efter 1 dag då jag använt lite mjukgörande salva (body lotion)

kolla annars med apoteket, de kanske har nåt bra tips.

rengöring av knäskydd?
Testa annan typ av skydd som bara har skenor istället för en massa textil material,som blir tokvarmt. Kolla in donjoynordic.com. Med dom skydden slipper du alla problem som du pratar om. Plus att du får ett bättre stöd för ditt knä!

Markus

rengöring av knäskydd?
Knepiga grejjer brukar gå bra att handtvätta i såpa och ljummet vatten. (Såpa är skonsammare än tvättmedel).

rengöring av knäskydd?
Är det ett sådant av neopren/våtdräckts-matrial? Isf har jag likadant. Men brukar bara skölja det med vatten nån gång (lider inte av några problem som irritation)

Men neopren ska man egentlige inte ha i kontakt med huden mer än 3 timmar. (Kan bli jobbigt under skidåkning)
Det här med tvättning av neopren fick jag lära mig på en raftingguide utbildning, att man ska tvätta våtdräckt med tvål & vatten. Borde vara samma sak med knäsyddet.

Finns det inte nån sådan där ph-vänlig tvål på apoteket (både parfym & utan, min kompis brukar ha den) kommer inte ihåg vad den heter, men det borde du testa.
Ingen parfym, ph-vänligt skölj noga!

Lycka till!

Tillbaka
Topp