Repor efter montering hos Udens

Heke

Medlem
Fick hem mina JJ efter att Udens har monterat mina Duke på dem men märkte när jag kom hem att det var repor i dem. Det har blivit Repor på undersidan efter fästet de använder troligtvis. Vad ska jag göra? de är ca 1mm djupa och är hyfsat grova

Gå tillbaka och klaga;)
Inte för att det gör så mycket utan mest för att det är dålig service!

Se vad jag skrev. Dessa repor inverkar inte så mycket men de borde göra nåt åt de på grund av dålig service!

Ps. tycker personligen att det är en av Sveriges sämsta butik. Ds.

Mannen-som-surfar sa:
Se vad jag skrev. Dessa repor inverkar inte så mycket men de borde göra nåt åt de på grund av dålig service!

Håller med dig till 100.

Det finns ju små repor som man accepterar som blir när man sätter grejerna men detta är verkligen jack som är gjorda utav en sten eller liknande.

Tycker jag borde få något tillbaka från dem iallfall för deras tabbe för de kan ju inte springa runt ostraffade.

Senast ändrad:
Alla gör misstag. Va ett jädra klagande på Udens.

Har inte fått annat än absolut bästa service när jag varit där. Dom är väl inte mer än människor och går att snacka med. Man kan föra en diskussion utan att hoppa på med massa klagomål.

Sen behöver man ju inte vara där kl 4 då jag antar att det är rätt mycket folk. För er som klagar på den biten. Ni som har jobb, åk på lunchen.

Vannish sa:
Alla gör misstag. Va ett jädra klagande på Udens.

Har inte fått annat än absolut bästa service när jag varit där. Dom är väl inte mer än människor och går att snacka med. Man kan föra en diskussion utan att hoppa på med massa klagomål.

Sen behöver man ju inte vara där kl 4 då jag antar att det är rätt mycket folk. För er som klagar på den biten. Ni som har jobb, åk på lunchen.
ja de är schysta och så men det är ändå ett väldigt grovt slarvfel när man inte torkar av verktyg och liknande innan man genomför ett nytt arbete. Fick även som bonus en massa borr spån när jag tog isär skidorna.

Vannish: Jag har varit där flera gånger och har fått dålig/felaktig/ingen service. Jobbat själv i skidbutik utomlands så jag har koll på sakerna jag var ute efter men spelade dum. Och de saker som säljaren sade till mig och de andra kunderna är otroliga.

Men du har säkert fått bra service där. Och om man lämnar in skidor så spelar det ingen roll om kl är 16 eller 10 på morgon. De skall vara i samma skick under när man får tillbaka de eller så talar man med kunden om det!

Mannen-som-surfar sa:

Lite OT men let the bashing begin:

Brukade tycka att Udens var en riktigt bra butik men det verkar som att de har tappat sin kompetens.
*senaste pjäxor var jag tvungen att gå tillbaka och få dem helt omformade (nya innerskor) eftersom de hade gjort helt fel första gången
*bindningarna monterade de fel (3 cm för långt bak)
* de försökte sälja på mig längdskidor som hade spann för en person som är 20kg tyngre än vad jag är.
* tråkigt sortiment, nästan uteslutande trista medelskidor

Dessutom har Åka (den stora gamla gubben) en ibland riktigt dålig attityd. Kunden vet aldrig bäst, ingen vet någonsin bättre än Åka och allt som är bredare än 70mm i midjan är för Alaska

Jag har bytt till skistore...

Tycker det nästan bara det har varit en massa nya extraknäckare varje gång jag är där som inte har så mycket koll.

Skönaste jag har hört där var mamman med dotter som skulle köpa skidor:

Säljaren: Vad har du för skidor nu då?
Dottern: Head ????
Säljaren: Hur känns de då?
Dottern: De vill inte riktigt svänga/köra på kant.
S: Jaha. Ja det är ju ett vanligt problem med de mjuka skidorna. Då är de här hårda skidorna lättare.
D: Jaså är de?
S: Ja en mjuk skida har en tendens att inte vilja ligga på kant lika mycket som en hård.

Alltså detta är inte ordagrant vad som sades men näst intill.

Min reflektion var att han inte ens frågade om hur duktig hon var eller hade testat andra skidor. Sen är det väl så att hård skida är svårare att köra på än en mjuk.

Till huvudfrågan: 1mm repor är verkligen en piss i missisippi. Är de seriösa skriver de ut ett presentkort på en gratis skidservice (planslip och hela baletten) åt dig så allt blir tiptop igen.

Annars blir det tjära och fjädrar... ;)

Nojlas sa:
Till huvudfrågan: 1mm repor är verkligen en piss i missisippi. Är de seriösa skriver de ut ett presentkort på en gratis skidservice (planslip och hela baletten) åt dig så allt blir tiptop igen.

Annars blir det tjära och fjädrar... ;)
Service e ju de minsta jag borde få tycker man ju för de måste ju reparera sina misstag

Noljas: Det stod det ju redan i början av tråden att det inte spelar så stor roll med en mm men som sagt sjukt dålig service.

Personligen hade jag inte brytt mig ett smack om 1mm djupa repor, det går inte att laga med P-tex på ett hållbart sätt, inte mig veterligen iaf och du kommer inte märka det i backen heller.

Vad det gäller Udéns så har inte jag heller mycket till övers för dem. En annan aktiv medlem på detta forum hade en skrattretande historia om pjäxprovning därifrån men den får han ta själv om han käner för det.

Mannen-som-surfar sa:
Vannish: Jag har varit där flera gånger och har fått dålig/felaktig/ingen service. Jobbat själv i skidbutik utomlands så jag har koll på sakerna jag var ute efter men spelade dum. Och de saker som säljaren sade till mig och de andra kunderna är otroliga.

Men du har säkert fått bra service där. Och om man lämnar in skidor så spelar det ingen roll om kl är 16 eller 10 på morgon. De skall vara i samma skick under när man får tillbaka de eller så talar man med kunden om det!
Kan ju vara så att vi haft olika försäljare.

Nej, med tiden syftade jag mer på de som klagat på att de inte fått någon service i den benämning att ingen hjälpt till. Lite defust kanske, men det va så jag menade.

Tråkigt att höra att Udéns inte längre är att räkna med. Det var länge sedan jag köpte skidor där, men då funkade det helt OK i alla fall.

Min fråga till panelen är vart man som göteborgare ska vända sig för att hitta en pålitlig och kunnig skidshop? Vad tycker folk om Skistore i götet?

För mig är detta mycket viktigt då det snart dyker upp både skidor och bindningar från S-C. Av rekommendationer från er på detta forum beslutade jag mig för att inte montera dem hos S-C.

Nu sågar ni även Udéns och min fråga är vart jag ska vända mig för att få monteringen korrekt utförd, lite bra service är ju också trevligt. Det absolut bästa vore om man kunde få ett namn på en person i en specifik butik. Åka på Udéns har ju fått sin del av ris, kanske kan någon också få lite ros?

/HennessyVSOP

HennessyVSOP sa:
Tråkigt att höra att Udéns inte längre är att räkna med. Det var länge sedan jag köpte skidor där, men då funkade det helt OK i alla fall.

Min fråga till panelen är vart man som göteborgare ska vända sig för att hitta en pålitlig och kunnig skidshop? Vad tycker folk om Skistore i götet?

För mig är detta mycket viktigt då det snart dyker upp både skidor och bindningar från S-C. Av rekommendationer från er på detta forum beslutade jag mig för att inte montera dem hos S-C.

Nu sågar ni även Udéns och min fråga är vart jag ska vända mig för att få monteringen korrekt utförd, lite bra service är ju också trevligt. Det absolut bästa vore om man kunde få ett namn på en person i en specifik butik. Åka på Udéns har ju fått sin del av ris, kanske kan någon också få lite ros?

/HennessyVSOP
Gå till skistore, de fixar det.

Var dock noga med att de skriver ned hur du vill ha skidorna monterade (på, framför eller bakom linjen, hur mycket?).

Dessutom har de ett riktigt bra sortiment av roligare skidor, prylar, pjäxor.

AKvS sa:
HennessyVSOP sa:

/HennessyVSOP
Gå till skistore, de fixar det.

Var dock noga med att de skriver ned hur du vill ha skidorna monterade (på, framför eller bakom linjen, hur mycket?).

Dessutom har de ett riktigt bra sortiment av roligare skidor, prylar, pjäxor.
Vart har du hittat sortimentet av pjäxor?

Att de har roligare saker är väl för att de har lite mer freeride saker. Att de har ett större sortiment däremot är inte sant. Sen att det inte står pris på varorna kan ju diskuteras (ang. Skistore)

Senast ändrad:
Vannish sa:

Att de har roligare saker är väl för att de har lite mer freeride saker. Att de har ett större sortiment däremot är inte sant. Sen att det inte står pris på varorna kan ju diskuteras (ang. Skistore)
Deras pjäxsortiment är betydligt större än Udéns sist jag var på Udéns. Tyckte deras sortiment mest var av "gamla" pjäxor då.

Men som du säger så har Udéns större sortiment av vanliga skidor.

Sen att det inte sitter priser på skidorna tycker jag bara är positivt. För då måste man prata med någon i butiken och då kanske man kan diskutera fram priset istället?

Jag har också en mindre lyckad erfarenhet (och flera lyckade) från Udéns. Jag lämnade in ett par skidor på stenslip för att jag hade kört i stenar och fått ganska kraftiga grader på kanterna som jag inte fick bort på egen hand, jag brukar alltid slipa mina kanter själv med mkt gott resultat..

Men ibland behöver man stenslipa skidorna för att få till vassa kanter. Servicekillen hade väl kört sina typ 3 standardvarv i maskinen och sen var det bra med det, men han hade inte kollat hur det blev. När jag skulle hämta skidorna så var de i princip lika dåliga som när jag lämnade in dem, självklart påpekade jag det för personalen. Svaret jag fick var citat: "det där är ju freeride skidor, då behöver man inte så vassa kanter, du åker ju ändå bara offpist..." idiot! Nä, det var bara för de att göra om, göra rätt, till slut blev det bra. Men, se till att inspektera grejor ni lämnat in på service så att det är riktigt gjort, så jävla kul är det ju inte att betala pengar och inte få arbetet riktigt gjort.

Sen har de varit helt ok, när det gäller att göra sulor ooch sälja pjäxor både till mig och till sambon...

*bindningarna monterade de fel (3 cm för långt bak)
wow, 3 cm är ju ganska mycket också ! Därför man ska va med när dom monterar.
Fast iofs så var jag med och sa hur dom skulle va och hur han skulle göra typ fast dom blev endå 1 å en halv cm fel när han väl var färdig. lol

Mannen-som-surfar sa:
Vannish sa:

Deras pjäxsortiment är betydligt större än Udéns sist jag var på Udéns. Tyckte deras sortiment mest var av "gamla" pjäxor då.

Men som du säger så har Udéns större sortiment av vanliga skidor.

Sen att det inte sitter priser på skidorna tycker jag bara är positivt. För då måste man prata med någon i butiken och då kanske man kan diskutera fram priset istället?
Jag va där i tisdags. Skistore hade ca 12-15 par pjäxor? Udens har en hel vägg med bara vänsterpjäxor, det är ganska grov skillnad i antal modeller iaf.

Tyvärr är det så att det redan finns ett fast pris på sakerna, bara det att det inte står. Så personalen måste gå till datorn och kolla vilket pris dom satt på hemsidan.

Men sen om du kollar på Udéns så ser du att du har en hel del "ointressant" pjäxor för oss som hänger här oxå och skistore.se har ju en hel annan målgrupp än Udéns.

Men det kvittar. Så länge jag blir behandlad som skit på Udéns kommer jag inte gå där. Och som det verkar på denna sidan så är det ganska många som inte gillar Udéns.

Och killarna på skistore är förbannat duktiga på vad de gör. (och på att åka skidor)

Precis, och hade de berättat att de råkade repa skidorna, men att de drog en planslipning och en schysst vallning som kompensation hade iaf. jag gått därifrån med inställningen att det var en schysst butik.

Carled sa:
Precis, och hade de berättat att de råkade repa skidorna, men att de drog en planslipning och en schysst vallning som kompensation hade iaf. jag gått därifrån med inställningen att det var en schysst butik.
ska dit med skidorna på måndag så skulle de kolla på dem men helst vill man ju ha planslipningen och vallningen till våren när de har blivit lite sämre.

Tillbaka
Topp