Resa i canada!?

LEAF

Ny medlem
Resa i canada!?
hejsan!

funderar på canada i 1½-2 månader i vinter!
vill testa på lite olika system!
en tanke är att flyga till calgary och flyga hem ifrån vancouver. systemen på vägen: fernie, kicking och whistler.
jag har ev. boende hos polare i fernie och i whister, men om det skulle skita sig, är det svårt att skaffa ett boende för typ 3 veckor?

Hur svårt är det att åka mellan systemen? går det typ bussar mellan dom? eller måste jag typ åka tillbaka till calgary från fernie för att komma till kicking? eller går det att åka där imellan?

MYCKET tacksam för svar eller andra funderingar

Resa i canada!?
Jo, det går ju alltid bussar! Jag tycker det borde finnas någon linje som kör mellan de olika orterna, eftersom det ändå är så exploaterat.

Jag vet inte med Kicking, jag hade nog valt Red Mt istället. Annars är nog Fernie fint likaså Whistler.

Du kan nog alltid hitta boende i Whistler, det är så många Bummare där och det finns säkert någon som du kan slagga hos någon vecka! Läste någon stans att det fanns över 10000 beddar i whistler.

Resa i canada!?
(Maple)-LEAF,

En perfekt plan för vintern låter det som. Visst går det buss mellan Fernie och Golden. Mitt tips är dock att ordna en bil, hyr eller köp. Då kan du hitta billigare boende utanför stan och ta dig runt, handla billigare osv.

Sen, visst kan man hänga hemma hos folk, alltid hittar man någon att belasta... Boka in dig på vandrarhem istället, där bor du billigt, träffar folk och kan koncentrera dig på att åka skidor stället för att jaga boende.

Till sist, lyssna på zro. Vad #¤% ska man göra i Red Mountain när du kan åka på ett riktigt berg. Du gör helt rätt som riktar in dig på Kicking Horse (och Whistler), det är Canadas enda riktiga åkning. Fernie ligger på vägen och är inte så illa. Litet och trevligt.

Det är inte min mening att hacka på Contacteye, men 10 000 bäddar i Whistler, du måste mena 100 000?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp