Resa till Bad Gastein

Resa till Bad Gastein
Tjena!
Ska dra ner till BG nu i December och undrar om ni har några tips på hur man lättast tar sig ner dit. Vad är eran erfarenhet? Tåg, flyg, buss Kanske är det t.o.m någon som ska ner med bil som har en plats över :)
Tacksam för alla svar!
Allt gott!

Resa till Bad Gastein
Jag flög från Göteborg till Salzburg med mellanlandning i Frankfurt. Sedan buss till centralen och tåg därifrån till Bad Gastein. Jättesmidigt. Nyhet från iår är att alla kollektiva resor i Salzburgerland till Gastein är gratis, sålänge du har bokat boende där.

Resa till Bad Gastein
Norwegian flyger direkt till Salzburg från Arlanda och CPH. Från Salzburg airport transfer med buss 25 minuter till stationen sedan tåg 1,5 timme utan byten till Badgastein.

Senast ändrad:
Resa till Bad Gastein
Jag flög från Göteborg till Salzburg med mellanlandning i Frankfurt. Sedan buss till centralen och tåg därifrån till Bad Gastein. Jättesmidigt. Nyhet från iår är att alla kollektiva resor i Salzburgerland till Gastein är gratis, sålänge du har bokat boende där.
Grymt!
Hur upplevde du det med bagage osv? Var det bökigt med skidutrustning och dylikt (om du hade med dig detta)?

Resa till Bad Gastein
Det är alltid småbökigt att resa med utrustningen, men inget som är värre på denna rutt än någon annan. Har åkt tåg med flera byten varje gång jag varit i Schweiz, och man överlever även om det är segt att släpa med sig.

Tillbaka
Topp