Alle-G
Medlem
Resa till Japan - nu behövs bara skidan...
Tja!
Just nu planeras en längre resa till Japan nästa år. Och jag är i behov av att förnya min utrustning. Eller snarare uppgradera mig.
För nuvarande kör jag på ett par Nordica Enforcer Unlimited 104 med väldigt tunga men användbara Duke PT 16. De har fungerat suveränt i den svenska fjällen men nu är det på tiden att min garderob ska uppgraderas.
Bl.a ska garderoben få en uppgradering till ett par nya "resort" skidor som passar bra för de den svenska fjällen har haft att erbjuda senaste åren..... Men det är ett annat ämne för en annan gång.
Däremot riktar jag min blick utanför den svenska gränsen mot Japan
! Och då behöver jag lite tips och råd från andra erfarna åkare. Jag letar alltså efter en skida som förmodligen är 115mm + i midja. Men då är det också tänkt att tura med sagd skida pga att jag inte tänkt mig att hamna i de turistorter där man då köar och slåss om varje liten droppe puder. Kortfattat letar jag efter en tur skida som fungerar i Japan då jag hoppas på att göra fler resor dit, mestadels i backcountry men ska kunna göra ett bra jobb de dagar man måste köpa ett liftkort istället.
Skidor som jag tittat lite på:

Ser framemot att höra vad ni har för idéer! Jag är öppen för allt
Just nu planeras en längre resa till Japan nästa år. Och jag är i behov av att förnya min utrustning. Eller snarare uppgradera mig.
För nuvarande kör jag på ett par Nordica Enforcer Unlimited 104 med väldigt tunga men användbara Duke PT 16. De har fungerat suveränt i den svenska fjällen men nu är det på tiden att min garderob ska uppgraderas.
Bl.a ska garderoben få en uppgradering till ett par nya "resort" skidor som passar bra för de den svenska fjällen har haft att erbjuda senaste åren..... Men det är ett annat ämne för en annan gång.
Däremot riktar jag min blick utanför den svenska gränsen mot Japan
Skidor som jag tittat lite på:
- La Machine 4 (117)
- Armada Locator (112, lite smala)
- Black Diamond Helio (115)
- Scott Pure Pow (115)
- Line Vision (114 & 116)
Ser framemot att höra vad ni har för idéer! Jag är öppen för allt
Senast ändrad: