Jag och tre andra kompisar hade samma fundering i förra skidsäsong. Efter en undersökning (flyg, tåg, taxi, bil osv) insåg vi att bil var det bästa alternativ från Stockholm. Något som vi inte ångrar. Resan upp tog ca 10-11 timmar, men det kändes fort ändå, vi alla turades om. Vägarna var rätt bra - bara den sista biten ca 10 mil var guppigt och halt... Med bra bil och vinterdäck ska det inte vara något problem.
Precis. Kittel är otrolig (jätte)beroende av snö. Ett speciellt ställe...
Är det tunt med snö, är stället tråkigare än RommeAlpin, seriöst (få pistade backar och bara två T-lift) Dumpar de snö kommer det vara en paradis med mkt bra liftburen offpiståkning ...
Vi var där v.13 om jag minns det rätt. Dumpade för lite nysnö då och närmade sig slutet på säsongen, men helt okej ändå med tanke på 1,4meter bassnö… Gick bra att köra offpist men ganska uppkört överallt.
Jag skulle rekommendera precis innan sportlovveckorna, då chans verkar vara störst för nysnödumpning och därefter hitta orörda offpistslingor, fast det kan ju variera mkt från säsong till säsong..