Resebyråtips (åt UCPA-hållet)

Kaffepaus

Medlem
Hej
Jag hade tänkt åka iväg på någon veckoresa med flickvän och lite kompisar i vinter. Egentligen hade jag väl tänkt ucpa, men resten av gänget vill ha lite bättre komfort, flyg, dubbelrum, bättre mat osv.

Men eftersom vi har lite olika nivå på åkningen hade det varit bra att åka med någon arrangör som erbjuder liknande upplägg där man kan åka med en grupp anpassad någorlunda efter ens nivå.

Jag tittade på: http://skipeak.se/ som verkade ungefär vad vi letar efter, men eftersom jag aldrig hört talas om dem innan och man inte får en enda seriös träff om man googlar så drar jag öronen åt mig.

Någon som har varit i liknande sits och har något att rekommendera? Eller löst det på plats på annat sätt?
Vi tänkte väl inte åka till någon av de största orterna, st anton, cham osv utan snarare lite lugnare bergsby.

Jag gräver upp min egen gamla tråd i förhoppning om att någon har upptäckt något på den här fronten.
Frågeställningen är alltså densamma, är det någon som känner till en resebyrå som liknar ucpa men med bättre hotel och mat?

För övrigt så åkte vi med nämnda skipeak får två år sedan och var väldigt nöjda, tyvärr passa det inte i år.

Av nyfikenhet, vad var prisnivån och vad var skillnaden gentemot UCPA? Min erfarenhet är att om man ska åka nån annanstans än UCPA till samma pris får man dumpa instruktör/guide och med tanke på att en sådan kostar 500-1000 kr per person och dag sticker det snabbt iväg.

Pillard sa:
Av nyfikenhet, vad var prisnivån och vad var skillnaden gentemot UCPA? Min erfarenhet är att om man ska åka nån annanstans än UCPA till samma pris får man dumpa instruktör/guide och med tanke på att en sådan kostar 500-1000 kr per person och dag sticker det snabbt iväg.
Det gick väl på 11k+liftkort (och utrustningshyra för min sambo). Men det är som du säger, det var ju inga guider, den gemensamma åkning de arrangerade var mer åt hållet av pistvisning.
Nivån på skidåkning hos gästerna var låg.
Jag kom bra överens med dem som jobbade där och åkte tillsammans med dem de dagar det snöade.

Fördelarna var ju att det var väldigt bra mat, 6-8 rätters varje dag. Man bor på ett riktigt hotel och eftersom det är brittisk var allt väldigt civilicerat =)

Men i år ska vi till slut ge UCPA en chans, vi får se vad sambon säger om det, men jag tror det blir bra.

Club Med. Är ju de bättre bemedlade Fransmännens favorit. Egna hotell, all inclusive. Skidgrupper mm. Hög prislapp. Har inte provat själv men stött på dom emellanåt

Tillbaka
Topp