Reservdelar, skruvar för EST / The channel

• Trådstartare Trådstartare said
  • Start datum Start datum
S

said

Guest
Tja!
Jag köpte nya bindningar och bräda i fjol med burtons smidiga EST/Channel system, rälsen. Tyvärr har jag lyckats bli av med skruvar och grejer för bidningarna.
Har mailat runt lite för att se om det finns någon som har extra sådana, men de jag pratat med säger att de bara kommer med ny bräda, *doh*.
Någon som vet något ställe som kan tänkas sälja mig nya skruvar för EST bindningar?

/S

Junkyard har haft väldigt mycket reservdelar till just burton bindningar tidigare. Så maila och kolla med dem.

Har du tappat bort dem heller har det gått sönder, annars kan du ju testa reklamera dem, burton brukar fixa nästan allt sånt väldigt smidigt.

Najfan, de är borta. Vet inte var de tagit vägen, det ligger antagligen på en alptopp i frankrike någonstans.

Jag har mailat runt en del, men de flesta jag prata med har sagt att de inte har några extra, bara de som följer med brädorna.
Ska kolla med junkyard i morgon.

Tack för tipset.

Köpte komplett Burton-utrustning på Länna Sport för ett år sen. Platsbrickan på skruvarna har dock blivit lite klämda så jag kollade om de kunde plocka hem nya att ha i förbyggande syfte. Det gjorde dom utan minsta jidder.

Jag måste också fixa 2 st est skruvar som jag har tappat bort.... Vi får sammarbeta! Vet att polaren fixade nya förra säsongen hos oneoff i Stockholm!
Skriv om du kommer på var man kan fixa!

snowdiver sa:
Jag måste också fixa 2 st est skruvar som jag har tappat bort.... Vi får sammarbeta! Vet att polaren fixade nya förra säsongen hos oneoff i Stockholm!
Skriv om du kommer på var man kan fixa!
Hör med Oneoff i stockholm. Om du är snäll fixar de säkert ett skruv-kit ;)

Annars har det funkat att maila till Burton european head office. De skickade ICS-skruvar i ett kuvert.

Senast ändrad:
Någon som vet om man kan köpa bara enbart plattor så man kan använda vilka bindningar som helst?

Coldis sa:
Du kan köpa det på oneoff, annars får du ringa svenska agenturen bara :)
Dem har ingen webbutik va?

Vet du även vad de kostar??

Annars är det värt att köpa EST bindningar till en bräda är det stor skillnad på att använda EST bindningar än att använda vanliga med den där plattan? Med tanke på att du endast kan använda est bindningar till just dessa brädor.

Senast ändrad:
Har löst mitt problem nu. Mailade Boardstore och de hade några extra ICS kit som de kunde tänka sig att sälja för en mycket liten peng så sagt och gjort. Fick mina grejer idag och är jätte nöjd.

Så för er andra kolla med dem om de har flera.

Annars undrar jag fortfarande ifall det är värt att köpa ett par EST bindningar?

Måste bara säga det här! Jag mailade runt, vart runt i lite olika affärer och letade efter skruvar,(dock vanliga och inte EST), hittade ingenstans så jag mailade Burton och frågade om det va möjligt att få köpa direkt av dom? Svaret jag fick tillbaka var: vilka skruvar är det du behöver, 3x3? om ja så skicka din adress så skickar vi dom till dig, sagt och gjort nu tre dagar senare dimper det ner ett brev med skruvar :) ÄLSKA Burton!!!!!

Tillbaka
Topp