Resesällskap nyårsveckan?

Danatt

Medlem
Hej. Söker härmed någon annan som jag, dvs sugen på att åka en veckas skidor i Alperna på nyårsveckan men har ingen att åka med. Visst man kan åka ner själv och det kommer jag nog göra om ingen nappar men tänkte om ifall det fanns fler som tyckte det kunde vara kul och att man då kan lära känna varandra lite smått innan man åkte ner. Eller om det finns ett mindre gäng som inte störs av lite nya influenser.

Jag, 46 år om någon vecka och för min ålder vältränad och bra skidåkare (2 säsonger för 20 år sen…), jagar puder och utmanande skidåkning, men givetvis mindre riskbenägen än för 20 år sen. Och festar lite mindre utan att för den sakens skull spotta i glaset :)

Öppen för de flesta skidorter, provar gärna något nytt. Inplanerade orter under säsongen är annars Serre Che, Engelberg och Alagna!

"Varannanveckas-pappa", skåning (flyger från Cph då) och "ledig från barnen" nyårsveckan, därav frågan.

Någon som e sugen? :)
/Daniel

Hej Daniel. Är i ungefär samma läge som du, utan barn v1 och sugen på skidåkning. Haft ett långt skiduppehåll, åkte mkt skidor för ca 20 år sen, men nu börjat åka igen "med barnen". Att få bränna på i eget tempo en vecka i Alperna vore en dröm. Har dock inte koll på budget men vill inte spendera allt för mycket. Funderat på "sista minuten" eller kanske flyga ner reguljärt och boka eget boende via nätet, optimalt vore en delad lägenhet med kök. Vad hade du tänkt dig för typ av resa? //Henrik (Uppsala)

Hej hej!
Jag vet att jag är ganska sent ute men jag tänkte ändå att jag kunde höra om ni kommit iväg än? Jag är 29 år och sugen på att åka ner någonstans i alperna under nyårsveckan. Hade planer med lite kompisar men efter massa återbud blev det bara jag kvar. Jag hakar i princip på vad som hellst.
Mvh
Henrik från Halmstad

Hej
Jo, vi har lagt en plan, flyger till St Anton på lördag, charter. Så kan du bara hitta resa och boende så kan vi hooka upp därnere, men kanske det är tufft att hitta något? Lycka till och hör av dig om du lyckas!

/D

Verkar vara svårt att hitta boende. Enligt booking.com är alla hotell/Gasthouse som inte kostar skjortan fullbokade. Hur bor ni?

Pensionat i dubbelrum, så där lär inte vara plats. Om du vet hur du tar dig ner, kan du ju ringa och kolla med STS om de har ngt annex ledigt därnere? Men det är ju årets mest fullbokade vecka så det är kanske tufft att hitta ngt.

Hej på er alla här!

Jag är precis som ni ute efter skidåkning och någon/några att åka med. Min sambo gillar lugn skidåkning och sol. Jag vill åka skidor.
Är 54 och jag kan åka skidor :)
Är någon/några av er intresserade av att åka skidor så hör av er. Vill ni veta mer om mig så kolla in min hemsida/blogg. Den beskriver mig rätt bra som människa. www.ledarskapsklubben.se

Tillbaka
Topp