Ressällskap alperna 1v jan-feb

ilon

Aktiv medlem
Hej alla!

Som synes så är jag ny på forumet (även om jag varit inne en hel del och läst tidigare).

Som rubriken antyder så letar jag sällskap att åka med 1 vecka i januari eller februari, exakt var är inte lika noga som vad: off-piste!

Jag är en medelgod åkare på snowboard, har lavinutrustning och kunskap om hur jag använder den.
Vad jag saknar är någon att åka med då ingen av mina vanliga kompisar kan eller har råd denna säsong, och jag är som tur är inte dumdristig nog att åka själv. :(

Jag åker vanligtvis en vecka samt 2-3 helger per säsong, Tignes, Trysil och sälen de tre senaste åren.

Jag tenderar att tröttna på påstigning efter en förmiddag, och är inte främmande för att pulsa långt både innan och efter ett bra åk.

Kan anpassa när och till vilken ort jag åker väldigt mycket, just nu ligger fokus på att alls hitta någon att komma iväg med!

Om ni undrar något är det bara att fråga!

Mvh, ilon

Hej
Jag söker också ngn att resa med.
Vill åka en vecka i februari med UCPA till alperna.

Åker i Ski off pist expert

Jag är 35 och nybliven pappa och har åkt ganska mycket skidor.
Hör av dig om det är intressant.

Mvh
Marcus

Hej!

Såg precis att UCPA har höjt åldersgränsen till 45. Passar mig som har passerat 40-års strecket.
Funderar främst på Avoriaz v5 ski offpist expert, men skulle kunna ta någon annan vecka också.

Har aldrig åkt med UCPA men upplägget med guide hela tiden (i stort sett) låter ju väldigt bra. Utan att ha alltför mycket hangup på ålder skulle det ju vara kul att veta om det brukar vara med många som är lite äldre (hmm så uppfattar man ju inte sig själv förstås). Marcus, har du åkt innan med UCPA?

/Erik

Jag har åkt två gånger med UCPA tidigare. Var något yngre då, runt 30. Men det är rätt koncentrerat omkring 30. Så man blir gammal i gamet! :-)

Jag hade tänkt val thorens eller val disere i slutet på feb eller i mars. Har inte bestämt vecka än men man lär ju boka snart. De släpps ju 18:00 idag! :-)

Tack för svar. Då kanske det är läge att beställa. Blir skidåkning med barnen på sportlovet så jag tänkte beställa innan. Markus, eller någon annan som har rest med UCPA, var var du innan och vad tyckte du om det? Jag skulle kunna åka efter sportlovet också men när brukar snön vara bäst i Val thorens?

Jag har varit i serre chevalier och flaine. Båda var roliga. I serre har du möjlighet att åka till la grave om det finns snö. Det är ju alltid kul. Val thorens ligger ju högst så det är snösäkrast. Så tänkte jag.

Val Thorens v11 blev det. Vecka 5 var ju redan slut och vecka 8 gick inte för mig.
Nån annan som ska till Val Thorens v11?

Blev till slut Val d Isére v8 med flyg ner, Snowboard Off Pist Expert.
Kändes som att reser man med UCPA så får man nog ut en hel del av det ändå, och framför allt; man har någon att åka utanför pisterna med!

Håller bara tummarna nu för att jag inte blir besviken på det :P

Du kommer absolut inte bli besviken. Mina bästa skidresor har varit med UCPA.
Bara man kommer med åkare i sin egen nivå i gruppen så är det grymt.

Om det finns nog med puder så går det ju inte att misslyckas! =)
Ha en skön vecka!

Blev ombokat till Serre Chevalier v.7 istället, upptäckte att jag hade kompisar som skulle dit med UCPA :D

Tillbaka
Topp