Restauranger i Davos

Free_skiing

Ny medlem
Restauranger i Davos
Hej!

Vi är ett gäng på ca 15 personer som ska på konferens i Davos helgen vecka 10. Är det någon som har lite tips på bra restauranger. Behöver inte vara 3 stjärnor i Guide Michelin. Men inte heller allra billigaste, vi går inte på skibum-budget....... ;-)

Mvh Dan

Restauranger i Davos
Hejhej

Generellt så borde ni undvika restaurangerna på Promenade. Allt är väldigt turistigt där.

http://www.pot-au-feu.ch/potaufeu.htm - god mat men slö service. Kanske får mer uppmärksam service om man har förbeställt bord.

Bufallo Grill, talstrasse 37 - Grillmat. Amerikanskt stuk, med schweizisk touch. God mat, men billigt upplagt. Bra service

Sen är det bara att leta runt.

Lycka till!

Restauranger i Davos
tjenix,

För att få lite omväxling till den usla lunchmaten i backen (oftast bara dyrt och oinspererat ) tycker jag att ni skall pröva hotel Alpina i Klosters (mitt emot järnvägsstationen). Men är ni fler än två bör ni boka bord då haket är proppfullt med en skön mix av skidskolor och damer i päls. Rekommenderas !

Backen ner är till Klosters är väl inte så kul om ni inte kör raka vägen ner i skogen, kolla in liftkartan vid toppen på Gotschna på vad som ansågs vara backe på 70-talet.

Annars har jag mest ätit på hotel Parsenn (mitt emot Parsennbahn) som jag tycker är helt OK mitt på dagen.

/Lars

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp