Restaurangtips Champoluc och antagnod

ylvasode

Medlem
Hej,
vi ska åka till Champoluc v. 6-7, kommer bo i antagnod. Min son fyller 18 när vi är där så jag letar efter någon trevlig restaurang för födelsedagsmiddag. Undrar därför om någon har tips? Det ska var trevligt och mysigt men behöver inte vara superfancy. Hellre gott och charmigt. Han vill gärna äta pasta 🤗 Har kollat in Il bavio och Le vieux lyskamm. Tacksam för tips!

Kolla in Brasserie du Breithorn som ligger intill mysiga STS-hotellet Breithorn.

Trevligt och poppis är också restaurangen/pizzerian Churen.

Men det kanske blir bökigt att äta middag i Champoluc om ni bor i Antagnod?

Kan bara hålla med om Churen, trevlig personal och riktigt goda vedugnsbakade pizzor. De hade annan mat med men det kan jag inte recensera då vi var sugna på pizza 😀.
Dock behöver man boka bord i tid, vi fick ta några drickor i baren innan bordet blev klart (hade ej bokat då det var utanför högsäsong men knökat ändå).

Kan bara hålla med om Churen, trevlig personal och riktigt goda vedugnsbakade pizzor. De hade annan mat med men det kan jag inte recensera då vi var sugna på pizza 😀.
Dock behöver man boka bord i tid, vi fick ta några drickor i baren innan bordet blev klart (hade ej bokat då det var utanför högsäsong men knökat ändå).
Är det mysigt och trevligt för ett födelsedagsfirande? Annars kanske det får bli ett besök där en annan dag 🤗

Är det mysigt och trevligt för ett födelsedagsfirande? Annars kanske det får bli ett besök där en annan dag 🤗
Det finns säkert mysigare ställen som jag givetvis inte kommer ihåg namnet på, maten var riktigt bra på de flesta ställen. Här var det en hel del lokalare och folk som verkligen kände till den. Generellt var det lite besvärligt att få bord med kortare varsel i byn men boka man flera dagar innan funkade det.

Hej,
vi ska åka till Champoluc v. 6-7, kommer bo i antagnod. Min son fyller 18 när vi är där så jag letar efter någon trevlig restaurang för födelsedagsmiddag. Undrar därför om någon har tips? Det ska var trevligt och mysigt men behöver inte vara superfancy. Hellre gott och charmigt. Han vill gärna äta pasta 🤗 Har kollat in Il bavio och Le vieux lyskamm. Tacksam för tips!
Ta taxi upp till st jaques och boka på la grange, bästa maten i alperna, mysigt och ni kommer få en upplevelse som ni sent glömmer

Låter som nåt för mig! De ställen jag kollat på (le vieux lyskamm bland annat) känns mer fine dining. Vill egentligen bara ha italienskt, rustikt, mysigt och jäkligt gott!

Il Balivo, La grange och Breithorn var bra förra året. Ett tips är att boka bord innan ni åker.
Vi hade transfer från flygplatsen med La Carossa och då ingick gratis Taxi hela veckan, väldigt smidigt.
Vi åt sen lunch 2 ggr. på Lo Retsignon,

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp