Resterande säsong 10/11

patpatpat

Ny medlem
Resterande säsong 10/11
Hallå där,

Har ännu inte åkt bräda denna säsong och för varje dag som går blir jag mer sugen. Slutade mitt jobb för höfta 2 veckor sedan och sitter med en budget runt 20 lök. Det jag undrar är om detta kapital räcker för att klara sig säsongen ut, I ALPERNA? Vill hemskt gärna till någon av de klassiska places (VT, D'isere, St. Anton, Chamonix and so on..).

Vet att detta inte är en konkret fråga då bland annat boende varierar i pris. Men skulle bli glada om någon kunde räkna på det ett ungefär.

Hörs. //
P

Resterande säsong 10/11
Kan säga så här: i Schweiz räcker det inte länge, men du listar ju orter i Österrike och Frankrike och då kanske det är möjligt. Kollar själv på en vecka i Frankrike, skulle spara ungefär 50% tack vare växelkurs och allmänt bättre prisläge jämfört med CH...

Resterande säsong 10/11
I och med att det fortfarande är flera månader kvar av säsongen i Frankrike tror jag att 20k kan bli tajt, för ska du vara iväg så länge lär du åka på att köpa säsongskort, och på alla de orter du nämnt kostar det kring 9-10 tusen (svenska).

Boende för såpass lång tid drar sig också upp mot kostnaderna för helsäsong (ca20k). Generellt sett är det billigare att bo i Cham än VT/Valdi, men har man tur och hittar någon som ska dra hem i förtid kan det bli rätt billigt vartsomhelst.

Resterande säsong 10/11
Okay, jag får tacka för svaren gubbar! Det får bli någon/några veckor i Svea Rikes fjäll. Nästa säsong då jävlar är det är det skibum.

Arrivederci.

Tillbaka
Topp