Restriktioner i Chamonix?

Aniara

Medlem
Ska till Chamonix på lördag 12/3 och försöker hitta vettig info om covid- restriktioner. Jag har förstått att de kör mycket på covid-pass på restauranger och barrer men tänker främst på om man behöver bära mask utomhus fortfarande? Det har ju slopats Frankrike men har läst mig till att Alperna har egna regler. Någon som varit där nyligen och vet? Och i så fall- är det stränga regler med munskydd på gatan, liften, affärer? Och finns det ens after- ski och partyliv i Chamonix nu? Mycket tacksam för svar!

Är här nere nu och jag kan säga att de har blivit väldigt mycket mer chill med allt på sistone. Har inte behövt visa covid-pass varken på restauranger eller till liften på ett tag nu. Kan dock säkert finnas vissa restauranger som är strängare med det.

När det gäller mask så är det enbart butiker där de fortfarande är noga med det, utomhus och i barer/restauranger bryr de sig inte. Samma sak med liftar, och om de skulle säga till så räcker det med en buff.

Afterski och partyliv finns det gott om, har faktiskt varit bra drag här hela säsongen men framförallt sen de slopade de senaste restriktionerna för nästan en månad sen :)🍻

Är här nere nu och jag kan säga att de har blivit väldigt mycket mer chill med allt på sistone. Har inte behövt visa covid-pass varken på restauranger eller till liften på ett tag nu. Kan dock säkert finnas vissa restauranger som är strängare med det.

När det gäller mask så är det enbart butiker där de fortfarande är noga med det, utomhus och i barer/restauranger bryr de sig inte. Samma sak med liftar, och om de skulle säga till så räcker det med en buff.

Afterski och partyliv finns det gott om, har faktiskt varit bra drag här hela säsongen men framförallt sen de slopade de senaste restriktionerna för nästan en månad sen :)🍻
Åh tack för svar, låter super! Precis jag ville höra😊

Tillbaka
Topp